Raimond Blasi. Foto: Jordi Casañas / IMMB

Renovació i creativitat

OPINIÓ.- Per aquestes mateixes dates, ara fa un any, Mercats de Barcelona treballava en la reforma dels mercats de la Guineueta, Provençals i dels Encants. Tots tres es van estrenar i ens podem sentir ben orgullosos del seu bon funcionament, tot i les dificultats que van sorgir pel camí. Parlàvem aleshores de la necessitat de posar-se al dia, de reorganitzar l’oferta comercial tot ajustant-la a la demanda i d’oferir millors serveis als clients, també amb la introducció d’autoserveis.

Les intencions es compleixen a poc a poc i la realitat és que avui els tres mercats són ben competitius en un entorn comercial molt agressiu, garanteixen una oferta diversificada i una gran qualitat als seus clients. I mentre els mercats es renoven, físicament i comercialment, els comerciants posen en marxa noves activitats de promoció dels mercats i de les seves botigues amb creativitat, originalitat i amb la gastronomia com a al·licient, basada en el producte de mercat.

Així, i de nou, mentre l’Institut de Mercats segueix amb les obres de remodelació d’altres vuit mercats ─Sants, Sant Antoni, el Ninot, el Guinardó, Boqueria, Bon Pastor, Vall d’Hebron i Sant Martí─ els comerciants, junt amb els eixos comercials, organitzen activitats de nit amb un tast de tapes, compres a les botigues del barri en horari nocturn, concerts amb grups locals dels barris en què estan situats o aprofiten que és festa major per promoure el mercat des d’altres perspectives en què abans ni tan sols hi havíem pensat. Com a mostra, l’èxit de públic que van aplegar les nits de mercat ─i de tapes─ de Llibertat, Sarrià, Sant Andreu i Clot, a finals del novembre passat.

“Els comerciants són els grans protagonistes de les transformacions que estem vivint amb el seu esforç, voluntat i creativitat”.

En aquest número de l’Informercats que teniu a les mans us expliquem com s’han gestat aquestes activitats que estan fent que els mercats siguin més coneguts i associats a una imatge moderna, on la cultura ─gastronòmica, sobretot─ és capaç d’atreure nous clients. No n’hi ha, de secrets. Més aviat, molta complicitat entre l’Ajuntament i els mateixos comerciants ─mercats i eixos─, que tenen una gran voluntat per fer coses noves i són els grans protagonistes de les transformacions que estem vivint amb el seu esforç, voluntat i creativitat. Això és el que us trobareu explicat amb detall a les pàgines centrals.

Però, per començar, deixeu-me que destaqui el gran encert que ha estat traslladar els Encants a un nou mercat que ja és una icona de la ciutat, com diu l’alcalde Xavier Trias. Amb les dades a la mà, el nou espai i l’ampliació d’horari han atret milers de nous visitants i la facturació ha crescut. Però tampoc no ens oblidem de les petites obres que potser no enlluernaran els clients i ciutadans però que per a l’Ajuntament i els comerciants són molt importants: des de la renovació de les cambres frigorífiques o  l’enllumenat fins a les millores a les cobertes. Us invito a conèixer-les en detall a la pàgina 6 d’aquesta revista, a aprendre de Pinterest, una xarxa que pot ser un aparador a Internet de les botigues dels mercats, i a conèixer una mica més el restaurador Quim de la Boqueria a la contraportada. Tal com començàvem: mans a l’obra. Queda molt per fer i molts esforços compartits que tindran la seva recompensa. N’estic convençut.

Raimond Blasi

Regidor de Comerç, Consum i Mercats. President de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona.

Raimond Blasi. Foto: Jordi Casañas / IMMB
Raimond Blasi. Foto: Jordi Casañas / IMMB

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *