Mònica Funes. Mònica Funes, vicepresidenta de la Junta de Comerciants del Mercat de Trinitat Nova. Foto: Pau Fabregat / IMMB.

A la Trinitat també diem: fem pinya i innovem

OPINIÓ. Mònica Funes. Quan en un mercat els comerciants estem adormits o superats pel pessimisme, perquè pensem que la crisi és la culpable de tot però que ja passarà i vindran temps millors, s’acaba tenint la sensació que t’has acomodat en un raconet, que ja t’està bé tot. Si penses així, el risc més gran és que segur que d’aquesta no te’n surts.

Durant l’any 2015 els comerciants del Mercat de la Trinitat Nova vam ser conscients dels problemes que patíem i que estava a les nostres mans resoldre-ho. Vam decidir mirar a banda i banda i vam veure que els comerciants del barri s’havien mobilitzat per lluitar contra els mateixos problemes. Així, la millor decisió que podíem prendre era sortir del desànim que ens contagiava a tots i unir forces.

Al cap de poc temps, l’associació de comerciants del mercat i la dels comerciants del barri fèiem pinya. Ens vam insuflar nous ànims. Vam buscar oportunitats. Al mercat, havien tancat algunes parades i els mateixos comerciants vam començar a pensar quin tipus de botiga seria la millor per al mercat i per al barri, i vam treballar junts per buscar solucions. Això, o anàvem directes al tancament d’altres parades.

La unitat que tenim és el que ens ha ajudat a emprendre nous projectes. Hem d’innovar, fixar-nos en el que fan altres mercats. Formar part de l’associació de comerç del barri ens ha motivat a moure’ns. Ha estat i és una ajuda  mútua.

A més, comptem amb l’ajuda d’un professional que dinamitza el mercat tant en l’aspecte comercial com en el de les activitats que hem posat en marxa, perquè com a mercat formem part de la ciutat, i per tant participem del que es fa al barri. Una manera de fer-nos conèixer encara més i de ser part activa. Val a dir també que hem tirat endavant gràcies al suport del districte i de l’Institut de Mercats. La suma de suports i d’idees és el que ha fet possible posar en marxa una campanya per renovar la imatge del mercat, oferir parades amb productes exposats d’una forma atractiva per als clients i fer promocions a uns preus imbatibles. Ara també oferim un servei a domicili, que compartim amb el Mercat de la Guineueta.

 

La unitat que tenim és el que ens ha ajudat a emprendre nous projectes. Hem d’innovar, fixar-nos en el que fan altres mercats.

 

Som a la Trinitat Nova. I això no ha de ser cap obstacle per innovar. Un dia vam fer un tast gratuït de producte de mercat, unes tapes, i el mercat es va omplir. Aleshores vam pensar que podíem fer moltes més activitats. Podem millorar, i tot fent coses noves ho transmetem a la gent, als nostres clients. És una manera de diferenciar-nos a través de productes de qualitat, una varietat de preus i principalment sortir del que és habitual, oferir productes nous,  per exemple elaborats.

Mònica Funes. Mònica Funes, vicepresidenta de la Junta de Comerciants del Mercat de Trinitat Nova. Foto: Pau Fabregat / IMMB.

Mònica Funes, vicepresidenta de la Junta de Comerciants del Mercat de Trinitat Nova.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *