Els comerciants del mercat de Sant Andreu van organitzar un mercat medieval. Foto:Pau Fabregat.

Bona acollida de la primera Setmana Internacional dels Mercats

Els comerciants del mercat de Sant Andreu van organitzar un mercat medieval. Foto:Pau Fabregat.
Els comerciants del mercat de Sant Andreu van organitzar un mercat medieval. Foto:Pau Fabregat.

Molt bona ha estat l’acollida, tant per part dels comerciants com dels clients dels mercats que hi han participat, de la primera Setmana Internacional dels Mercats, una iniciativa proposada per l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) a altres ciutats europees amb la intenció de destacar el paper dels mercats en les ciutats i pobles d’arreu. En aquest marc, 26 mercats municipals de Barcelona i 8 de la resta de Catalunya han proposat una vuitantena d’activitats, 69 de les quals han tingut lloc a la capital catalana.

El regidor de Comerç, Mercats i Consum, Raimond Blasi, va valorar molt positivament els bons resultats de la Setmana Internacional, i va declarar que “iniciatives com aquesta ens ajuden a donar més impuls i visibilitat a la xarxa de Mercats de Barcelona, i alhora donem suport a la implicació de les associacions de comerciants de mercats, cada cop més actives”.

Als mercats de Barcelona

Tapa de salmó
Tapa de salmó

Des del 15 de maig fins al 7 de juny, als diversos mercats de Barcelona que participaven en la Setmana Internacional dels Mercats, es van fer fins a 69 activitats de caràcter gastronòmic, lúdic, solidari, infantil i de promoció comercial. Així, entre les propostes gastronòmiques s’ha de comptar els dos Tasts de Nit als mercats de la Llibertat i la Barceloneta, que van congregar vora 10.000 i 5.000 persones, respectivament; la popular Mostra de Mercats de Nou Barris o el Concurs de Tapes del Mercat de Sant Antoni, degustació de productes com les dels mercats graciencs de l’Estrella i Lesseps, o tallers de cuina com els dels mercats de la Vall d’Hebron i la Guineueta.

Tapa de formatge i fuet
Tapa de formatge i fuet

El vessant més lúdic va venir de la mà del mercat medieval de Sant Andreu, del mercat modernista de la Concepció i  de l’exitosa fira Vintage in Barcelona als Encants. El Mercat d’Horta va dur a terme una nova edició de la Festa del Comerç al Carrer; hi ha hagut propostes musicals com les havaneres del Mercat del Ninot, el flashmob del de la Barceloneta i el karaoke dels Encants de Sant Antoni, i solidàries com el mercat i la tómbola organitzats al Clot durant el cap de setmana del 17 i 18 de maig.

Tapa amb cranc i pebrot
Tapa amb cranc i pebrot

Per a la difusió sobre la iniciativa s’ha comptat amb el web estimaelteumercat.cat, impulsat per l’IMMB, a més de la promoció a través de les xarxes socials en els quals Mercats de Barcelona té presència (Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest) a través dels hashtags #estimaelteumercat i #LYLM2014 i la pissarra Estima el teu mercat.

Altres mercats de Catalunya

Vuit mercats de set ciutats catalanes han volgut participar també de la iniciativa. Així, els mercats d’Abrera, l’Onze de Setembre de Barberà del Vallès, el Central de Reus, el de Santa Perpètua de Mogoda, el de la plaça Constitució de Viladecans, els de Sant Salvador i de la Carn de Vilafranca del Penedès i el Central de Vilanova i la Geltrú van presentar propostes gastronòmiques, infantils i lúdiques, entre les quals destaquen els tasts de nit Menja’t el Mercat i Ara de Nit, de Reus i Vilanova i la Geltrú.

Acord internacional per a la celebració de la Setmana

La Setmana Internacional dels Mercats, auspiciada per Mercats de Barcelona, ha rebut el suport d’altres ciutats del món, en el marc de l’acord firmat a finals del passat mes d’abril a Londres en què van participar la Unió Mundial de Mercats (WUWM), Mercasa, la ciutat de Venècia, el grup empresarial Geraud, representants dels mercats holandesos, francesos i de les ciutats que participen en els projectes de la Unió Europea per a la promoció dels mercats: Central Markets Project, Marakanda Project i Urbact Markets.

El model que s’ha seguit per al seu desenvolupament és la campanya Love Your Local Market, que porta a terme l’Associació Nacional d’Autoritats de Mercats del Regne Unit (NABMA) per promoure la recuperació dels mercats en aquest país i que incentiva la creació de nous negocis dins dels mercats per revitalitzar aquest sector del comerç.

Festival Vintage al  mercat dels Encants de Barcelona.
Festival Vintage al mercat dels Encants de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *