Gràfic sostenibilitat Pla Estratègic Mercats de Barcelona

Comencem a aplicar el Pla estratègic

Raimond Blasi, president de l'Institut Municipal de Mercats i regidor de Comerç, Consum i Mercats. Foto: Jordi Casañas.

 

EDITORIAL. Amb el nou any que tot just acaba de començar, des de Mercats de Barcelona comencem a posar en marxa les indicacions que recull el Pla estratègic acordat amb els operadors. Primer de tot, volem que tots els comerciants estiguin informats de la gran eina que tenim a les nostres mans per, tot seguit, posar fil a l’agulla amb l’establiment de prioritats i l’impuls de les primeres accions tan aviat com sigui possible.

Aquesta edició de l’Infomercats us ofereix un suplement que conté un resum dels objectius, les accions i les mesures que durant els pròxims 10 anys comerciants i administració creiem que cal aplicar per fer més competitius els mercats municipals, adaptar-se als canvis de la demanda i als nous hàbits.

Mantenir els nostres valors i incorporar-ne d’altres que afavoriran l’atracció de nous ciutadans cap als mercats. Aquesta és la idea. Mercats com a espais comercials d’alimentació saludable, enfocats en el ciutadà, pròxims i –amb la promoció dels productes de proximitat– generadors de més i noves activitats socials. Perquè són el cor del barri, perquè contribueixen a definir la ciutat que volem i perquè són un potent motor econòmic.

 

Volem mantenir els nostres valors i incorporar-ne d’altres que afavoriran l’atracció de nous clients

 

Per renovar i adequar els mercats fem obres de remodelació de forma continuada des de fa anys. És una de les grans accions que emprèn l’Ajuntament a través de l’Institut per renovar les instal·lacions i oferir un bon servei als ciutadans, que són els seus clients. Tenim diverses obres en marxa, entre les quals destaquen la reforma del Ninot i la de Sant Antoni. I no parem.

Fa poques setmanes estrenàvem el nou Mercat del Guinardó, construït sobre l’espai que ocupava l’antic. Forma part d’una illa d’equipaments que ha de prestar millors serveis i millorar la qualitat de vida del barri del Guinardó, junt amb un centre d’assistència primària, un casal de joves, una residència per a gent gran, una escola bressol, un aparcament de 150 places i nous espais públics. El mercat bull de nou en plena activitat. Tots estem il·lusionats amb la seva estrena perquè és un exemple del que debatem: mercats que són ànima del barri. I ja hem començat a preparar l’avantprojecte de reforma del Mercat de Sant Andreu i s’ha fet l’encàrrec dels estudis previs per a la remodelació d’un altre mercat amb solera, el de l’Abaceria, una petita gran joia dels mercats barcelonins.

Que els mercats són plens de vida, d’activitat, ho demostra l’aposta de comerciants per obrir-hi noves botigues a Galvany, Santa Caterina, el Clot, Concepció, Núria i la Boqueria. S’han ampliat negocis, se n’han fet remodelacions, s’han obert parades amb productes del territori, i també amb productes d’altres països (Portugal és el cas), i al mercat de Núria els clients poden tornar a comprar-hi peix, un altre cop, després de tres anys sense poder-ho fer. Noves il·lusions, emocions i colors, com destaca el reportatge que podeu llegir a les pàgines centrals.

Però no vull acabar aquestes línies sense destacar un bon servei que presten els mercats i que ara fa deu anys que vam posar en marxa: el servei de repartiment a domicili. En aquesta mateixa pàgina, una mica més avall, podeu veure i sentir de nou l’emoció de complir un gran aniversari, i tot gràcies a l’esforç de moltes persones, com descobrireu quan llegiu l’article de la pàgina sis.

Raimond Blasi. Regidor de Comerç, Consum i Mercats. President de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *