Guineueta-web-640x409

Complim els nostres compromisos

Guineueta-web-640x409

OPINIÓ. Editorial

Aquest és un any de mercats. Aviat enllestirem les obres de tres equipaments: Guineueta, Provençals i Encants. Entre les tres instal·lacions s’hauran invertit uns 74 milions d’euros, en una nova iniciativa de col·laboració entre el sector públic i el privat; d’una altra manera no hauria estat possible.

Fetes les obres d’aquests mercats, seguirem treballant en la reforma d’uns altres tres: Sants, Ninot i Sant Martí. En aquest mandat els veurem també remodelats, millorats, més competitius, oferint als seus clients més qualitat en el servei. Mercats de Barcelona compleix els seus compromisos en la inversió i en el calendari. N’estem orgullosos, tant com se’n senten els comerciants.

Aquests últims han estat uns mesos durs perquè, sense oblidar que continuem fent evidentment el Mercat de Sant Antoni, a Guineueta i a Provençals s’ha obert cada dia convivint amb les obres i, tot i que la programació estava dissenyada fins a l’últim detall per fer possible la venda, no ha resultat gens fàcil. Ara, però, aquests mercats en sortiran reforçats comercialment. D’això es tractava, d’avaluar l’oferta comercial segons la demanda, d’ampliar l’espai comercial amb un autoservei que farà més competitiu i consolidat cada mercat, que oferirà nous serveis de confort per als clientsi de fer que cada edifici disposi de millors infraestructures, a més d’ampliar horaris.

Tot plegat no hauria estat possible sense la cooperació público-privada, base d’un model exitós que Barcelona practica en aquest àmbit i en altres. A més, el fet que dues grans empreses com Mercadona i Carrefour s’hagin interessat per operar cadascuna un autoservei a Guineueta i a Provençals, respectivament, diu molt de la credibilitat i la confiança en el futur econòmic d’ambdós mercats.

Pel que fa als Encants, aquest és un mercat únic a Barcelona i a Europa. Amb uns 90.000 visitants setmanals, hem fet entre tots unes noves instal·lacions d’acord amb la seva importància. Provisionals des del 1928, deixaran d’estar en precari i passaran a ser estables. Hi estem introduint noves àrees de restauració, adequant la normativa i el reglament i ampliant els horaris per fer-los, també, més competitius. És a dir, millorem la gestió. A més, l’edifici que els acull serà de ben segur una nova icona de Barcelona.

El model que des de Mercats de Barcelona apliquem arreu té en compte la iniciativa del comerç barceloní. Des de l’administració ens aliem perquè el resultat sigui bo tant per als comerciants com per als clients, els ciutadans. Per això, estem satisfets de la iniciativa “Rasca-rasca”, promoguda per Mercats i pels comerciants, que ha permès que els clients s’hagin beneficiat de descomptes en les compres. Per assolir el màxim d’eficàcia, administració i comerciants necessiten entesa, i aquesta és la base de la nostra fortalesa. A l’edició de l’Infomercats que teniu a les vostres mans també podreu llegir a les pàgines centrals com els mercats i els eixos comercials s’uneixen per progressar tot respectant la identitat de cadascú.

En el programa de la Unió Europea Urbact pel desenvolupament sostenible de les ciutats, Mercats de Barcelona ha estat escollit justament per tirar endavant un projecte de millora dels mercats amb la idea que són motors econòmics, socials i també de salut per als ciutadans.

Foto-Raimond-Blasi-web

Raimond Blasi. regidor de Comerç, Consum i Mercats i president de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *