Compra Servei

Compra Servei fa 10 anys

No falten motius de celebració per als empleats de Tallers Bellvitge, l’associació dedicada a la inserció laboral de persones que tenen alguna discapacitat intel·lectual i/o malaltia mental. Es compleixen deu anys des que el Centre Especial de Treball d’aquesta entitat va arrencar el projecte Compra Servei, el servei de repartiment a domicili d’alimentació que ja forma part de l’essència dels mercats municipals de Barcelona.

Jaume Ferrando, impulsor i coordinador de Compra Servei, i Mario Gavilán, director gerent de Tallers Bellvitge, miren enrere i recorden els seus inicis el 2005 al Mercat de Santa Eulàlia de l’Hospitalet de Llobregat, l’estrena al Mercat del Clot l’any següent i la il·lusió i l’esforç que els han acompanyat durant tots aquests anys de consolidació. A hores d’ara, Compra Servei està present en vuit mercats municipals de Barcelona: Sants, Llibertat, Sarrià, Carmel, Horta, i als nous mercats remodelats de Sant Antoni i el Ninot.

Actualment, als mercats municipals hi ha 1.000 clients fixos, més de 2.000 comandes mensuals i una activitat que factura mensualment uns 20.000 – 25.000 euros: “A l’inici només eren tres treballadors i ara ja en són quasi quaranta, i tots estan molt contents amb la feina que fan”, recorda Jaume Ferrando.

Més enllà de les dades, Compra Servei és un servei que també beneficia els seus treballadors: “No es tracta d’una integració plena, però sí que es dóna una integració en un entorn normalitzat on hi ha clients i comerciants, i en un ambient acollidor que és el del barri i el mercat, integrat i ric”, assenyala Gavilán.

Els últims anys, la davallada de les ajudes destinades als Centres Especials de Treball ha representat un obstacle: “És una llàstima que entitats com la nostra no puguin tenir una capacitat d’inversió igual o semblant a la que poden tenir altres empreses”, reivindica en Mario Gavilán. Tot i això, tant Gavilán com Ferrando fan un balanç positiu i atribueixen el que consideren actualment un èxit a la suma dels esforços de totes les parts implicades, tant dels clients i dels comerciants com dels mercats en el seu conjunt: “Ha estat molt important la comprensió i el suport de l’Institut de Mercats. Ha estat un bon còmplice des del començament, tan bon punt va veure el vessant social que hi havia rere la nostra proposta”, comenta Mario Gavilán.

Els principis de Compra Servei continuen ferms: l’adaptació del repartiment segons les demandes dels clients, la cordialitat i simpatia dels treballadors i treballadores i la seva vocació no lucrativa: “La nostra raó de ser és el manteniment i creació de llocs de treball. Ens interessa que el resultat econòmic sigui positiu únicament per poder continuar generant-ne més”, comenta en Mario, i afegeix orgullós: “Aquest últim any, en temps de crisi, fins i tot sense creixement de subvencions, estem generant més de 12 llocs de treball”.

Han passat 10 anys, miren més enllà i tenen clars els seus propers reptes de futur: “D’una banda, consolidar el projecte en els dos mercats nous. Ens agradaria acabar de configurar una xarxa tan àmplia com sigui possible dins de la ciutat de Barcelona i, d’altra banda, millorar la qualitat del servei que sempre es pot fer”, conclou en Mario Gavilán.

Compra Servei

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *