Captura de pantalla 2012-12-14 a les 17.59.01

Comunicació amb bits i píxels

Captura de pantalla 2012-12-14 a les 17.59.01

Conscient de les grans i variades possibilitats de comunicació que ofereixen les xarxes socials, l’Institut Municipal de Mercats ja fa dos anys que impulsa i explora noves maneres de difondre i promocionar els mercats de Barcelona a través de l’univers virtual.

A desembre del 2012, la presència dels mercats de la ciutat en el 2.0 passa per comptes en canals tan populars com Facebook ─amb més de 2.700 seguidors─, Twitter ─amb més de 4.300 seguidors─ i Instagram ─amb gairebé 500 seguidors─, però també pel plantejament i proposta d’accions de comunicació concretes, com la duta a terme en el recent Mercat de Mercats.

En el marc d’aquesta fira es van proposar tres accions per dinamitzar les diverses xarxes  en les quals Mercats de Barcelona és present: un sorteig i dos concursos que van representar un impacte de difusió, en especial els concursos, ja que van ajudar a promocionar els mercats en col·lectius amb influència en la comunicació actual, com són els blogaires gastronòmics i els instagramers.

Però una bona estratègia de comunicació virtual no considera només esdeveniments extraordinaris, sinó que també integra les accions promocionals continuades que es fan als mercats, com ara campanyes estacionals com la de Nadal, o especials com les endegades arran d’aniversaris o iniciatives puntuals, com ara mostres gastronòmiques i de producte.

En aquest sentit, l’IMMB està duent a terme per a la present campanya de Nadal una acció selectiva amb instagramers que pot obrir noves vies de relació amb aquest col·lectiu i noves possibilitats de col·laboració futura.  L’acció passa per convocar una dotzena d’instagramers, fer-los anar a un mercat per fer una fotografia amb un tió o un caganer i pujar-la als seus perfils amb les etiquetes #mercatsbcn i #nadaldemercat. Guanya el participant que aconsegueixi més likes, i com que l’han de votar els seus seguidors, és una manera senzilla i eficaç de fer arribar els mercats de Barcelona a persones que no en són usuàries, ni a nivell real ni virtual.

Propostes senzilles com aquesta estan a l’abast de tots els mercats, alguns dels quals ja tenen presència en el 2.0 a través de Facebook o Twitter, i dels seus comerciants. Els organitzadors en decideixen l’abast i l’impacte que busquen amb l’acció i l’acoten segons les seves necessitats. Només han de tenir en compte dues condicions indispensables: un responsable que s’ocupi de la gestió i seguiment de l’acció i un incentiu que atregui possibles participants.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *