xarxes

Consells sobre Whatsapp i Instagram

Com començar a vendre amb WhatsApp

WhatsApp te 700 milions d’usuaris actius al mes, sent el nostre país el que més el fa servir  de tota Europa: un 98% dels telèfons intel·ligents el té ja instal·lat.

La possibilitat de poder enviar missatges instantanis i gratuïts en temps real, de manera senzilla, permetent un contacte directe amb el client, fan d’aquesta aplicació una de les més potents a l’hora de plantejar-se una estratègia de màrqueting digital. Comencem?

Com tots els canals de comunicació WhatsApp té els seus pros i els seus contres:

PROS

  • És una aplicació gratuïta, disponible pels principals sistemes operatius (iOS, Android, Windows Phone)
  • Permet una comunicació en temps real de manera senzilla
  • Els contactes s’actualitzen automàticament a través de “l’agenda de contactes”, podent-t’hi parlar de manera individual o fent grups segons els nostres interessos.
  • Permet enviar contingut multimèdia.
  • Es pot personalitzar (foto de perfil).

CONTRES

  • Només podem realitzar accions de comunicació amb els que tinguin l’aplicació
  • Existeix un risc de pèrdua de privacitat
  • Risc de ser Spam: WhatsApp te caràcter intrusiu i està lligada a la comunicació privada entre usuaris i no a la comunicació comercial. És possible que l’usuari bloquegi el nostre número si som massa insistents.

Sabent això, podem deduir que WhatsApp és una bona eina de comunicació pels negocis petits, on es te una relació directa amb el client i que pot funcionar molt bé a l’hora de fidelitzar-los.

 

whatsapp2

 

QUATRE PASSES PER COMENÇAR LA NOSTRA ESTRATÈGIA COMERCIAL A WHATSAPP

BASE DE DADES

Si volem vendre a través de WhatsApp, el més important és la nostra base de dades. Tots els integrants han d’haver donat el seu permís per poder contactar amb ells a través del mòbil.

Per aconseguir dades personals de forma legal, podem organitzar algun concurs o sorteig on els participants, a més d’autoritzar-nos a fer-les, han de quedar assabentats que la informació que ens faciliten es podrà fer servir per l’enviament de publicitat per part nostra, però que no seran utilitzades per tercers. Hem de complir la Llei de protecció de dades (LOPD) per evitar problemes posteriors.

Les dades que demanem han de ser rellevants: Nom, e-mail, adreça postal i mòbil de contacte són les bàsiques. També podeu demanar dades relatives al vostre negoci, per exemple, si els clients tenen alguna al·lèrgia alimentària, o quina és la seva talla de roba, o de sabates, la seva edat…

Tot i que hi ha programes especials (CRM) per crear i mantenir una base de dades, el més senzill és fer-ho amb un full de càlcul Excel. Així podrem endreçar-la i segmentar-la de manera ràpida i eficaç.

Mantenir la base de dades actualitzada és prioritari. Les dades dels nostres clients son or, així que hem de tenir-les al dia si volem que qualsevol de les nostres estratègies comercials funcionin.

SEGMENTAR

Hem fet servir vàries vegades aquesta paraula. A què ens referim quan diem que cal segmentar la nostra base de dades? Un dels punts més importants a l’hora de fer qualsevol campanya de difusió és definir a qui va dirigida.

Segmentar és triar, de la nostra base de dades, al públic concret que necessiti el producte que en aquell moment estem oferint. Enviant els missatges només al públic objectiu estimat, no “molestarem” amb publicitat a la resta dels nostres clients, augmentant així la seva atenció quan rebin els nostres comunicats directes.

LA CAMPANYA

Un cop haguem establert el segment de la base de dades a la que enviarem el missatge, hem de tenir clares unes quantes regles abans de llençar-nos a escriure. Pensem el que realment volem dir, abans de dir-ho.

1.- fem servir el mateix llenguatge que fem servir a la parada.

2.- Intentem personalitzar els missatges al màxim. Fem sentir especial al nostre client.

3.- Fem una foto/vídeo digne de ser compartit. Fem que el nostre missatge sigui més viral cuidant els continguts.

EL WHATSAPP

Ja tenim les dades, el públic objectiu, la campanya… ja sabem que dir i com ho hem de dir. Ara cal crear la nostra base de dades al mòbil i preparar el missatge que vulguem enviar. Si la nostra base de dades és molt gran, existeixen eines a internet per introduir-la.

Per cada campanya crea una LLISTA DE DIFUSIÓ en lloc d’un grup. Així podràs mantenir l’anonimat de la resta de persones a les que envies el WhatsApp.

Tots fem servir el WhatsApp i tots sabem el que és estar en grups que no callen mai. Sigueu prudents i feu-ne un bon us.

Si voleu compartir les vostres experiències, tots els comentaris son benvinguts.

 

instagram-ok

 

Instagram tampoc ha perdut el temps aquests tres mesos i ha implementat millores a l’usabilitat, ha creat noves eines, ha afegit funcions… Es a dir, un no parar per tots els usuaris d’aquesta xarxa social.

Des de fa uns mesos haureu pogut veure com a la part superior de l’aplicació apareix una nova franja horitzontal amb el Instagram Stories, o el que vindria a ser la versió dels vídeos efímers de Snapchat en aquest canal. Per veure les històries dels nostres amics o contactes hem de polsar la seva foto de perfil.

L’eina és fàcil i només hem de fer servir la creativitat per presentar el nostre producte o la nostra activitat diària, combinant imatges, text i vídeo. A diferencia de les publicacions normals, en aquests vídeos no és possible deixar comentaris públics i desapareixen passades les 24h.

Pel que fa la privacitat, segueix sent la mateixa que tenim a la resta de publicacions. Si volem saber la popularitat de la nostra història, només ens hem passar per sobre i veure la quantitat de persones que han visualitzat cada foto o cada vídeo.

Les històries son editables i podem eliminar-les abans de les 24h que estan publicades per defecte, si així ho desitgem. Com usuaris, també tenim l’opció de reportar una història si aquesta infringeix les polítiques d’Instagram.

Més bones noticies per tots els instagrammers. Sembla que poc a poc aquesta xarxa social va implementant millores a base d’escoltar a la comunitat d’usuaris, de tal manera que ho hem de baixar-nos altres aplicacions per complementar-la.

Una de les reivindicacions històriques està a punt de fer-se realitat. Instagram ha de ser competitiva davant les noves aplicacions dedicades a la fotografia si no vol perdre usuaris, així que finalment s’ha decidit per incorporar el zoom, de moment només disponible per iOS.

La funció del zoom es podrà aplicar tant a les fotografies com als vídeos que es trobin al propi feed o als perfils d’usuari. El funcionament és intuïtiu, i funciona pessigant la imatge a la pantalla.

Ramme, nova aplicació per gestionar Instagram a Windows, Linux i Mac

Us presentem una eina per tots aquells que dinamitzeu una comunitat d’Instagram. Ramme és una aplicació portable i multiplataforma per gestionar els continguts específics d’aquesta xarxa: comentar, marcar favorits, seguir nous usuaris, buscar per temes… amb una plataforma molt amigable.

Pel que fa a la portabilitat, només heu de fer doble clic sobre el seu fitxer executable per posar en marxa l’aplicació. Us demanarà les vostres credencials (Facebook i Instagram) i en un moment tindreu carregat el feed d’Instagram, encapçalada per suggeriments d’usuari i amb la resta d’opcions al laterals.

És possible baixar-se l’aplicació per cada sistema operatiu, així com el Desenvolupament de projecte a la seva pàgina:

GitHup: https://github.com/terkelg/ramme/releases/tag/2.0.0

 

Prisma: Retoc fotogràfic amb aparença d’obra d’art.

prisma

Una de les aplicacions més descarregades de l’AppStore (tot i que també està per Android) és Prisma, una aplicació gratuïta, d’origen rus, que ha aconseguit un milió d’usuaris diaris durant el seu primer mes d’existència.

Els seus filtres son diferents als clàssics sépia, blanc i negre, sierra, valencia, o juno d’Instagram. Aquesta app juga a passar les fotos per filtres d’estils pictòrics: Mosaic, impressionisme o Picasso, Heisenberg, Momonoke… fins a 29 diferents del total dels 40 que es preveu que l’aplicació tingui en breu.

Podeu mirar a Instagram el hashtag #Prisma per fer-vos una idea d’alguns dels resultats.

L’app ens permet modificar una foto que ja tinguem al nostre dispositiu o fer una foto al moment per posar-li un filtre. Cada un dels 29 filtres processa la imatge per donar-li l’estil escollit i te un regulador d’intensitat, per fer-lo més o menys “picassià” posem el dit a dreta o esquerra. El resultat també dependrà de la foto original sobre la que es treballen els filtres.

Finalment ofereix l’opció de guardar la imatge al nostre mòbil o compartir-la directament a Facebook, Instagram o altres plataformes.

De moment només es pot treballar amb foto, però les noves actualitzacions segurament inclouran el vídeo. Us deixem un enllaç perquè veieu les seves possibilitats: https://github.com/terkelg/ramme/releases/tag/2.0.0

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *