Provençals-Façana

‘El nou mercat de Provençals, un diamant en brut que cal polir’

Provençals-FaçanaD’un mercat que semblava abandonat, fosc i desfasat, en tenim ara un de nou que ofereix una nova perspectiva. No és que els comerciants d’abans i els d’ara siguem gaire diferents, perquè sempre hem estat molt actius. Resulta que essent el mateix mercat, la seva renovació ens ha obert de nou els ulls. Tenim futur.

El canvi que s’hi ha fet és espectacular, perquè a més de reformar-lo de dalt a baix en tots els seus serveis, hem fet noves la majoria de les parades. Ara són molt més atractives i amb el producte exposat tot llueix molt més. Queden enrere els anys en què vèiem tancar-se parades que no tornaven a obrir. Era una sensació molt angoixant per a tots els venedors i decebedora per als nostres clients. Una frustració que semblava que ens havia de contagiar a tots.

Ara tothom sap i pot veure que del mercat ens en cuidem, que li hem aportat vida nova entre tots plegats. Ens ha costat. Molt. Esforços i diners, que cal subratllar-ho també. He d’agrair a la meva mare que m’ensenyés a ser fort i a saber tirar endavant.

Tenim confiança, i la nostra manera de transmetre-la és servint millor els nostres clients. El nou mercat és confortable i som dels pocs que a Barcelona podem oferir un centenar de places d’aparcament gratuïtes per a qui vol venir en cotxe.

Penso que tenim un mercat que és un diamant en brut i ara l’hem de polir. Els venedors ens n’hem de cuidar. És a les nostres mans. Hem de pensar i dir que ens en sortirem. Si no, no hi haurà manera. És veritat que avui tot costa molts diners. Qualsevol cosa que es fa cal estudiar-la molt bé, però també hi hem de posar ganes i ser creatius, imaginatius a l’hora de vendre, pensar en nous productes i presentacions. Tinc molt clar que esperar darrere del taulell que vinguin els clients forma part del servei d’una altra època. Les coses han canviat, i a qui no es preocupi d’atreure clients li costarà més. Això vol dir que hem de pensar en el que ens demana el nostre client actual i el que desitgem que vingui a comprar. Per això també donem més servei: hem obert a les tardes. Sabem que té un potencial de venda, l’horari de tarda. Ens costarà, és clar. No es tracta d’obrir de sol a sol sinó de pensar bé quins són els millors horaris per a les vendes.

Som en un barri amb molt de futur. Quan l’estació de l’AVE a la Sagrera s’acabi, amb els nous edificis i negocis que hi pot haver, Provençals demanarà més serveis i nosaltres hi hem de ser. El nou operador Carrefour s’ha instal·lat al mercat després d’analitzar molt bé la inversió que li calia fer, que és el que hem fet també tots els comerciants. Vindran nous clients. I aquí sí que crec que ens cal un ajut de l’Institut de Mercats: necessitem una orientació, un acompanyament en aquest nou principi, sobretot pel que fa a les promocions comercials, perquè no hi podem fer tard i hem d’aprofitar millor les oportunitats que se’ns presentin.

Juan-Antonio-Ortiz-Provençals

Juan Antonio Ortiz, President de la Junta de Comerciants del Mercat de Provençals

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *