Gràfic Pla Estratègic Àmbit Ànima

El Pla estratègic passa a l’acció: Ànima, motor i sostenibilitat

El Pla estratègic concentra les seves actuacions en tres blocs ben definits pel caràcter social dels mercats, la seva potència i influència econòmica i la sostenibilitat, tant la financera com la que posa en relleu l’interès per destacar els valors d’una alimentació saludable.

 

Gràfic Pla Estratègic Àmbit Ànima

 

El cor del barri

Els mercats són un referent de la vida dels barris de Barcelona i proporcionen als ciutadans una experiència no només de compra, sinó també de convivència. Un dels grans reptes del Pla Estratègic de Mercats 2015-2025 és convertir aquests equipaments en el cor i l’ànima dels barris de la ciutat.

El seu batec ha d’impulsar la vida comercial, social i econòmica del seu entorn. Per aconseguir-ho, els mercats han d’estar atents per adequar la seva oferta a les necessitats dels clients.

Accions concretes són l’adaptació dels horaris dels mercats als nous hàbits de consum dels ciutadans i l’aposta ferma per oferir en tot moment una alta qualitat del servei i del producte com a element diferenciador.

El repte social també inclou transformar els barris mitjançant la renovació dels mercats i dissenyar, dins i fora dels equipaments, espais per a ús cívic, social i de trobada dels clients, de manera que els mercats es converteixin en el centre d’una nova idea que pretén afavorir la cohesió en el barri: el carrer social, entès com a punt de trobada. Es tracta de potenciar la relació entre mercats, veïns i comerç de proximitat per transformar els barris des de la seva essència, des de la seva ànima.

 

Gràfic motor Pla Estratègic Mercats de Barcelona

 

Objectiu: mantenir l’impacte econòmic dels mercats en els barris

Els mercats lideren el comerç de cada barri, al mateix temps que es promouen com un model que és un referent en l’àmbit internacional. El mercat és una peça clau en el desenvolupament econòmic i en la creació d’ocupació a cada barri.

La diagnosi prèvia a l’elaboració del Pla Estratègic de Mercats 2015-2025 va constatar que els mercats tenen un gran impacte en l’economia de la ciutat i que són locomotores d’atracció de persones al barri i impulsores de la seva xarxa comercial. El repte per als pròxims deu anys és mantenir aquesta influència i trobar les eines per incrementar el consum i l’ús dels mercats, especialment en escenaris poc favorables com els dels darrers anys.

Accions concretes per incrementar el consum són mantenir el lideratge de la distribució de producte fresc de qualitat a Barcelona i millorar el servei al client amb programes de fidelització. La proximitat esdevé un concepte clau en l’àmbit econòmic i per això des de mercats es posaran en marxa estudis sobre les tendències de consum dels clients per tal de prendre decisions que s’adaptin a les seves necessitats.

Pel que fa als comerciants, es faran plans de formació continuada en àrees com la gestió i innovació del negoci i en aspectes com la planificació del relleu generacional o la incorporació de nous operadors.

També, dins del paquet de mesures relacionades amb l’economia, Mercats de Barcelona aposta per mantenir el lideratge en el model de gestió de mercats urbans municipals basat en la col·laboració publicoprivada i per estar present en els principals fòrums europeus i mundials de mercats.

 

Gràfic sostenibilitat Pla Estratègic Mercats de Barcelona

 

Alimentació saludable, bona gastronomia i seguretat alimentària

Els mercats són sinònim de valors associats a la sostenibilitat social, mediambiental i cultural. Els reptes ambientals dels mercats per als deu anys vinents se sustenten en la demanda creixent de nous productes ecològics i de proximitat i en l’obligació de portar a terme bones pràctiques en la gestió dels residus.

Es proposarà una revisió de la normativa que prevegi un sistema d’adhesió a les vendes de proximitat i s’estudiarà la possibilitat de disposar d’un etiquetatge per al producte català mentre es revisa la normativa.

Mercat ha de ser sinònim d’alimentació saludable, bona gastronomia i seguretat alimentària. Es continuarà fomentant el debat científic i gastronòmic i potenciant la Fira de Mercat de Mercats com a cita de referència per mostrar el dinamisme i la qualitat dels productes que ofereixen els mercats de la ciutat.

El concepte de sostenibilitat també serà prioritari a l’hora d’afrontar les noves remodelacions, així com les millores en plantes logístiques en aspectes com la distribució urbana de mercaderies o la recollida de brossa. També s’apostarà fermament per fomentar la coresponsabilitat dels comerciants en el manteniment dels mercats.

Podeu veure el detall de les mesures i accions previstes en el Pla Estratègic en el document publicat a la pàgina web institucional de Mercats de Barcelona, des d’on també us el podeu descarregar per a la vostra comoditat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *