Montserrat Ballarín, regidora de comerç i mercats de Barcelona

“Els i les professionals dels Mercats són peça clau del nostre comerç de proximitat”

Editorial. El model del comerç de proximitat a la nostra ciutat és integrador, enforteix la convivència a l’espai públic i fa de Barcelona un lloc viu, amable i confortable per als barcelonins i barcelonines.

Quan entrem en un mercat no només ens endinsem en un equipament comercial al servei de la ciutadania, sinó que ho fem en un àmbit que cada dia aixeca la persiana per oferir serveis de millor qualitat i fer-ho amb cor. Els i les professionals del comerç de proximitat tenen un tracte cordial, proper i, sobretot, són experts en els seus productes. La combinació d’aquests ingredients és clau per a l’èxit comercial de la ciutat. Gràcies a la seva professionalitat i a l’atenció personalitzada, més de la meitat dels barcelonins i de les barcelonines considera que els mercats i les botigues de barri són els establiments on millor els atenen.

Ara, el repte és seguir treballant per consolidar i enfortir un comerç sostenible i competitiu, que posi l’èmfasi en la millora energètica, en la reducció de la contaminació, en la millora de la gestió dels residus i en l’accessibilitat dels comerços. Tots aquests aspectes són fonamentals per a la modernització i l’adaptació a les noves realitats i a la imatge del sector comercial barceloní.

Tots aquests canvis passen per remodelar paulatinament els mercats de Barcelona.  Per aquesta raó, durant l’estiu i en els propers mesos s’estan executant projectes i obres de remodelació de set mercats de la ciutat que calia posar al dia per fer-los competitius al segle XXI.

L’estil de vida dels barcelonins i barcelonines ha canviat en les darreres dècades i també ho han fet els hàbits de consum. Per això, també cal que el petit comerç i els mercats canviïn i s’adeqüin a les noves realitats comercials.

Els i les comerciants ho saben i ja han començat a fer passes per seguir sent una referència per a la clientela i oferir-los els millors productes de temporada i proximitat.

Els mercats tenen una vocació de servei públic que incideix sobre la millora de la qualitat de vida dels barcelonins i de les barcelonines, i especialment sobre la seva salut. Alhora, són grans generadors d’activitat econòmica i d’ocupació.

Desitjo que aquesta edició de Mercat de Mercats serveixi, de nou, per apropar els mercats a la ciutadania, i en especial als i les joves què representen nous models de consum.

Montserrat Ballarín, regidora de comerç i mercats de Barcelona

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *