Mercat de Sant Antoni a Facebook.

Els mercats s’alien amb Facebook

Mercat de Sant Antoni a Facebook.

No és cap secret. Al món de la comunicació digital el futur ja fa temps que ha passat. Recordeu quan dèiem “Cal tenir un web!”, “Cal tenir presència a les xarxes socials!”? Això ara ja no és qüestionable. Un negoci sense identitat digital és com un hotel sense aigua calenta: Impensable.

Jo en tinc quaranta i la meva generació encara està a cavall entre el món analògic i el digital, però les generacions posteriors porten internet gairebé a l’ADN. Actualment qui no té un smartphone és realment perquè no vol.

Com no ha de canviar, doncs, la nostra manera de comunicar-nos amb els clients? Com no ha de canviar la nostra manera de relacionar-nos-hi?

Més de la meitat de mercats són a Facebook

El comerç ha d’estar a l’alçada. Els mercats municipals cada cop tenen més presència a les xarxes socials. Que gairebé la meitat de mercats municipals tinguin presència activa a Facebook és simptomàtic del canvi de mentalitat vers la comunicació online. Fins i tot n’hi ha que s’atreveixen amb d’altres xarxes socials, com Twitter o Instagram.

Pel que fa a la gestió, igual que passa amb els mercats reals, cada mercat té una realitat diferent. Hi ha mercats on el gestor de les xarxes és un comerciant voluntariós, altres on l’associació té un empleat contractat que treballa al mercat i que entre les seves tasques s’encarrega de la comunicació, n’hi ha que tenen una persona externa que se n’ocupa, i fins i tot n’hi ha que contracten una agència de comunicació. Totes les opcions són vàlides.

Si entrem en detall a mirar les parades, el creixement en l’últim any ha estat exponencial. Us encoratjo a tots a seguir treballant i a no deixar abandonades les vostres pàgines. Com a usuaris, desconfiem de les pàgines que no s’actualitzen; per tant, són una mala publicitat per al nostre negoci.

Bons resultats

En tot aquest temps també hem anat aprenent quins continguts funcionen i  la importància que té mirar les analítiques per tal de publicar el que més interès genera entre els nostres fans: de vegades són fotografies, de vegades receptes, de vegades trucs, consells o les promocions i les activitats que organitza el mercat. En general, els mercats que tenen perfils de Facebook actius amb continguts rellevants cada cop tenen més seguidors. Cal no ser repetitiu i compartir la informació dels altres per ampliar la comunitat. Cal també conversar amb qualsevol altra pàgina de Facebook que tingui els mateixos interessos que nosaltres i, per descomptat, amb els nostres seguidors, que són els prescriptors més potents que tenim.

El que és clar és que cada cop som més conscients que la comunicació digital és una eina que cal cuidar i que, vulguem o no, ja tenim presència a internet perquè altres estan parlant de nosaltres (busqueu el vostre mercat a Google, a Foursquare o a Facebook), així que val més que liderem la conversa.

Des de l’IMMB fa anys que hi treballem i anem acumulant experiència, a més de donar-vos eines perquè pugueu dur a terme la vostra comunicació online, bé sigui amb cursos de formació, amb aquests articles a l’Infomercats o responent els vostres dubtes en persona.

Com sempre, estem connectats.

Elisenda Capdevila.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *