facebook-1

Estàs al dia de les novetats a Facebook?

Com sobreviure als canvis de l’algoritme de Facebook

Els que sou usuaris habituals de Facebook ja sabeu que tenir visibilitat no només és una qüestió de publicar la nostra informació més interessant, també hem de saber una mica com funciona per dins si volem millorar els nostres impactes.

Actualment l’algoritme de Facebook prioritza les publicacions dels amics, fins i tot les dels amics dels teus amics, abans que les de les pàgines que tu mateix havies escollit seguir. Evidentment, això afecta molt a la nostra pàgina de negoci i implica un canvi a l’estratègia de comunicació per no ser invisibles.

Per guanyar visibilitat al mur dels nostres seguidors, un dels únics recursos que ens queda als administradors de pàgines corporatives és esforçar-nos perquè els usuaris facin comentaris, cliquin “m’agrada” i comparteixin els posts. Així que abans de publicar un contingut, ens hem de preguntar realment si serà d’utilitat per la nostra comunitat, si aporta algun valor i si els nostres seguidors el compartiran.

En aquesta línia prenen rellevància els “ambaixadors de marca” o usuaris influents. La idea és enfortir les relacions amb els usuaris que encaixin amb els valors de la nostra marca i tinguin una comunitat interessant.

També tenim l’opció d’invertir en publicitat. Facebook està basant el seu model de negoci en la venda del posicionament de les publicacions d’empreses. La publicitat a Facebook no és gaire cara en comparació amb d’altres xarxes socials i quan es fa bé pot resultar molt eficaç.

Davant d’aquests canvis ens hem de preguntar si te sentit crear noves pàgines a Facebook. Els petits negocis i les marques personals han de ser conscients que estar a Facebook implica generar contingut (moltes hores), aconseguir fans i aconseguir que el contingut el vegi algú (anuncis). És possible que en el futur, cada dia ens costi més calers arribar a la mateixa gent que ja ens ha costat un esforç fidelitzar.

Com alternativa, una bona estratègia és tornar al web o al bloc com a plataformes de continguts. Si aquest és el nucli de la nostra comunicació i només fem servir les xarxes per generar transit, ens evitarem haver de patir cada cop que canvien les seves polítiques.

Com sempre, tots els vostres comentaris, dubtes i reflexions, son benvinguts, així que animeu-vos a participar.

 

facebook-2

El que cal saber sobre el nou disseny de les Pàgines de Facebook

Si un dia, de cop i volta veieu que la vostra pàgina no te res al seu lloc, no patiu: No és ni un virus, ni una errada del navegador web, simplement  és que ja esteu visualitzat el nou disseny de Facebook. Molt més clar, amb les imatges del perfil i de la portada separades, amb les pestanyes a un costat i sense publicitat a la barra lateral de la dreta.

Aquest és un dels nous dissenys que s’està testejant entre els usuaris i que només afecta a la versió d’escriptori, ja que la versió a l’app per mòbil es manté idèntica.

Anem a repassar un per un aquests canvis per veure com podem treure’n més profit:

Fotografia de perfil : La foto de perfil ja no apareix sobre la foto de portada. Ara està a la part superior esquerra de la nostra pàgina. La mida de la imatge no ha canviat: 160 x 160 a l’ordinador i 128 x 128 al telèfon, mantenint la forma quadrada.

Nom de la pàgina: El nom de la vostra pàgina i d’usuari es troba sota la foto de perfil. Veureu que Facebook ha posat una @ davant, com si es tractes de l’usuari de Twitter.  Si encara no teniu assignat un nom d’usuari podeu editar-lo a https://www.facebook.com/username

Serveis: Seguim a la columna de l’esquerra. Aquesta pestanya només apareixerà si vau crear la vostra pàgina dins de la categoria de negoci. Aquí podreu introduir els serveis que oferiu (títol, descripció i preu del servei). Assegureu-vos de que tota la informació està actualitzada.

foto1-facebook

Aplicacions: Totes les aplicacions que tenim activades es troben també aquí. És important que verifiquem que totes funcionen bé i les organitzem segons l’ordre que més ens convingui.

Imatge de portada: Si havíeu jugat amb el disseny combinant la fotografia de perfil i la imatge de portada, cal que ho reviseu, ja que es veuran per separat. Ara podrem posar una fotografia neta, sense cap element que quedi per sobre. Recordem les mides: 828 x 315 píxels a l’ordinador i 640 x 360 al telèfon. Us recomanem que feu servir un format PNG per fer més fàcil la càrrega.

Sota la imatge de portada trobem tres botons:

  • El M’agrada tradicional.
  • Un nou botó de Missatge que ens servirà per contactar amb la pàgina. Si sou l’administrador podreu seleccionar entre veure els missatges i copiar l’enllaç de Messenger.
  • El botó Més on trobarem la possibilitat d’editar la pàgina, veure la pàgina com a visitant, eliminar de favorits, crear un esdeveniment, convidar amics, veure estadístiques, compartir i crear una pàgina nova.

Call to action : Aquest botó te més visibilitat ara al ser de color blau I molt més gran que a l’anterior versió. Podem fer servir aquest botó per convidar als nostres seguidors a visitar la nostra pàgina web, comprar, mirar un vídeo o qualsevol de la resta d’accions predeterminades. Per saber si aquest botó ens està donant resultats, podem revisar les estadístiques que el propi Facebook ens dóna.

Seccions: A la columna de la dreta trobem la informació de base de la nostra empresa. Les tres primeres seccions no les podem canviar, però les altres si que les podem ordenar segons ens convingui. En aquesta columna trobarem les nostres fotos i el vídeos que abans estaven a l’esquerra de la pantalla.

Cerca: A sota de la descripció de la vostra pàgina trobareu el botó de cerca, el que permet als nostres seguidors torbar informació dels nostres arxius.

Publicitat : Les pàgines son sense publicitat. A l’anterior disseny, la publicitat d’altres empreses es veia a la columna de la dreta.

Com veieu els canvis no son molts però els hem de tenir en compte per poder treure el màxim profit a la nova ubicació dels continguts.

Dubtes? Preguntes? Ja sabeu que estem a la vostra disposició. Deixeu un comentari al final d’aquest post.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *