Carns-Cinta-mercat-de-la-Concepció

Experiències a Facebook, Twitter i Instagram de comerciants

FACEBOOK:  Crear xarxa

Iolanda i Cinta Casternado – Carns Cinta (Mercat de la Concepció)

La Iolanda i la Cinta Casternado són la segona generació a les Carns Cinta del Mercat de la Concepció. Fa poc més d’un any van decidir donar un gir a la parada amb l’objectiu de modernitzar-la: “No volíem fer la típica carnisseria”.  Voluntat de modernització unida a la necessitat d’obrir noves vies de comunicació amb els clients actuals, però també amb els potencials, han estat els motius bàsics per crear-se un perfil al Facebook. Cada dia hi pengen els productes elaborats que ofereixen a la parada ─com ara el filet de vedella farcit amb foie i embolicat amb cansalada ibèrica─, les ofertes setmanals, receptes i també consells: “El Facebook ens ha ajudat a crear una xarxa entre els professionals del gremi, tenim amics cuiners i també carnissers d’arreu del país amb els quals intercanviem informacions”. Estan molt satisfetes de la seva presència al món 2.0, ja que ara els visiten nous clients. Com a repte de futur, les germanes Casternado tenen pensat oferir el servei de comandes via Facebook.

Carns-Cinta-mercat-de-la-Concepció

Enllaç: https://www.facebook.com/cinta.carnscinta 

TWITTER: Ser-hi present

Ferran Simarro – El Pintorofiu (Els Encants Vells)

“Encantista. Ressuscitat virtualment per mantenir viu l’esperit dels Encants. Parlo el #mundialofiu, un idioma que he creat. No nací en los USA, nací en el Clot”. D’aquesta manera es presenta El Pintorofiu, una creació del Jaume Bordas, el Lluís Capçada i el Ferran Simarro. Aquest serà el nom de la seva parada d’art, decoració i objectes de regal als nous Encants Barcelona; ara, però, ja ha fet el salt al Twitter. En Ferran encarna la tercera generació al capdavant del negoci i ens n’explica alguns detalls: “El Pintorofiu va ser un personatge extravagant i bohemi dels Encants; hem decidit ressuscitar la seva figura a les xarxes socials i crear-ne una marca com a homenatge”. Van triar el Twitter ja que “és un bon mitjà per estar en contacte amb els clients o gent senzillament enamorada dels Encants, també escoltar i estar present a les converses que hi ha sobre el nostre mercat i, sobretot, per ser una veu més dels encantistes amb presència a les xarxes socials”.  En definitiva, a El Pintorofiu han volgut aprofitar els avantatges comunicatius que ofereixen els temps actuals per expressar-se i comunicar-se “d’una manera més creativa” a través de les xarxes. Considera que el Twitter és la xarxa més dinàmica i immediata, però també són presents a l’Instagram i al Facebook.

El-Pintorofiu-Encants-Vells

Enllaç: https://twitter.com/pintorofiu

INSTAGRAM: Visibilització dels mercats

Antoni Alonso i Leonor Cruz – Cansaladeria Bernal (Mercat de Provençals)

Imatges de la inauguració del Mercat de Provençals, llonganisses, notícies de propers esdeveniments, xoriços… A l’Instagram de la Cansaladeria Bernal s’hi troba de tot. El Toni i la Leo Cruz van convertir-se en ‘igers’ ─com s’anomenen els usuaris de l’Instagram─ amb l’entrada del nou any, però ha estat amb l’arribada de la primavera que  han donat intensitat a les xarxes amb l’objectiu de donar-se a conèixer i revitalitzar els mercats municipals en general: “És una manera de visibilitzar-nos, però també els mercats en general”. El Toni i la Leo també són presents al Twitter i al Facebook, la que consideren la xarxa més intuïtiva i més àmplia pel que fa a les opcions que ofereix, però tot i això consideren l’Instagram com un motor de relació molt important entre les xarxes socials: “És la punta de l’iceberg i un complement molt important a la projecció de la parada a Internet”. En tot aquest temps, la seva presència a Instagram s’ha traduït en comentaris, interaccions… en definitiva, moviment i dinamisme: “Això és que alguna cosa estem fent bé”, afegeix somrient.

Tocineria-Bernal-Instagram

Nom d’usuari: tocineriabernal

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *