Facebook-consells-640x409-1

Facebook: Com podem crear una pàgina

Facebook-consells-640x409-1

A l’anterior Infomercats ja vam decidir que si volíem que el nostre negoci tingués presència a Facebook havíem de crear una pàgina, però com l’hem de crear?

Primer de tot, si encara no el tenim, hem de donar d’alta un perfil personal des del qual podrem gestionar la pàgina que crearem. Un cop dins del nostre perfil personal, a la part inferior de la pantalla trobem l’opció “Crear una pàgina”. Entreu i trieu “Lugar o negocio local”.

Aquí tenim una petita fitxa que hem d’omplir. Hem de seleccionar la categoria del menú desplegable que més defineixi la nostra activitat comercial.

Pel que fa al nom, hem de posar el del nostre negoci. Si fem servir termes genèrics, per exemple “cervesa” o “peix”, Facebook es reserva el dret de tancar la nostra pàgina. Altres coses que hem de tenir en compte són que les majúscules s’han de fer servir de manera correcta (les úniques paraules que es poden escriure totalment en majúscula són els acrònims) i que no hi hem d’incloure símbols, com puntuació excessiva o indicadors de marca registrada.

Un cop hi hem posat les nostres dades, Facebook ens demanarà que completem el perfil abans de mostrar-nos la plantilla de la nostra pàgina de fans.

Les imatges de la capçalera a Facebook

La capçalera d’una pàgina té dues fotos principals. Per a la imatge de portada (851×315 píxels) trieu una imatge que defineixi bé la vostra empresa. Penseu que és el primer que veuran els usuaris quan visitin la vostra pàgina de fans. Facebook té una política estricta sobre la imatge de la portada: No pot tenir més d’un 20% de text, ni informació sobre compra o preus, ni cap informació de contacte.

La foto de perfil és una imatge quadrada, entre 32×32 i 180×180 píxels, que és la que ens identifica cada cop que comentem alguna cosa al nostre mur, o al mur d’algú. És recomanable fer servir el logotip de la nostra empresa.

Ara comença la feina de debò! Donar a conèixer la pàgina entre els nostres clients i amics, publicar regularment continguts d’interès, mantenir converses amb d’altres usuaris de Facebook afins a nosaltres i créixer… Al següent Infomercats us donarem algunes pistes sobre com fer-ho.

Truc per a usuaris avançats

Personalitzeu la direcció (url) de Facebook, o el que és el que és el mateix, el nom que apareix a la barra d’adreces del navegador.

Per fer-ho heu de tenir un mínim de 25 fans i anar a l’enllaç https://www.facebook.com/username. Hem de seguir les indicacions, però recordeu que un cop canviat, és definitiu. Així, penseu bé què hi voleu posar, repasseu bé l’ortografia i recordeu que ha de ser concís perquè tothom us pugui trobar fàcilment.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *