Agustí Colom. Agustí Colom. Regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme i president de l’IMMB. Foto: Pau Fabregat.

Fer salut també és cosa dels mercats

EDITORIAL. Agustí Colom. Som a les portes d’una nova edició de la Setmana Internacional dels Mercats, que tots coneixem pel seu lema ‘Estima el teu mercat’. Aquest any hem volgut centrar les activitats que farem entre tots, comerciants i Ajuntament, en el paper dels mercats com a espais de salut. És un esdeveniment en què participem, des de fa pocs anys, junt amb altres ciutats d’arreu del món tot reivindicant l’alimentació saludable amb la compra als mercats.

La idea és posar en valor els mercats com a llocs on trobarem productes frescos i de qualitat amb els quals podem gaudir d’una alimentació responsable, segura i sana. ‘Tria mercat, tria salut’ és l’eix central de les moltes activitats organitzades en els mateixos mercats municipals. No només es tracta d’assolir una dieta equilibrada sinó també de conèixer els aspectes nutritius dels aliments i poder fer una elecció adequada d’acord amb les necessitats de cadascú.

Hi participaran cuiners i cuineres, nutricionistes, bloguers, músics i actors, per exemple. I cadascú ens oferirà una visió des de la seva experiència. Són xerrades, ‘showcookings’, però també espais lúdics i festius on la música, la literatura i la poesia es fan seva la gastronomia. Tot el que s’ha preparat per a aquesta ocasió s’ha pogut fer gràcies a l’esforç de molts comerciants, als quals vull agrair des d’aquestes línies la seva participació i contribució.

La campanya ‘Estima el teu mercat’ vol posar en valor els mercats com a llocs en què la compra de productes frescos i de qualitat permet gaudir d’una alimentació responsable.

És una iniciativa en què l’Institut de Mercats de Barcelona i els comerciants hem treballat tenint molt en compte la preocupació que expressen molts ciutadans en favor d’una alimentació sana, en la qual la informació sobre els productes i les seves característiques juga un paper central.

No ens hem volgut allunyar tampoc de l’objectiu que persegueix un altre projecte que estem promovent des de fa poc temps: Mercats Verds, que pretén incrementar l’oferta de productes de proximitat i ecològics en els mercats de Barcelona. Aquests tipus d’aliments reuneixen unes condicions ben importants. Una d’elles és la qualitat, una altra el valor que els atribuïm gràcies al coneixement que tenim sobre aquests productes i els seus productors, que es beneficien del suport dels clients i de l’aposta que fa l’administració. Finalment, perquè també és una acció que contribueix a una alimentació sostenible i respectuosa amb el medi ambient.

En poc temps veurem com se sumen a la iniciativa tres mercats més. El Clot, la Concepció i Horta han volgut participar de l’experiència i s’han posat mans a l’obra, amb la convicció assumida per tots els que hi participem que augmentar la qualitat i l’oferta de productes de proximitat i ecològics reforça els valors que ofereixen els nostres mercats.

A la revista que teniu a les mans trobareu més detalls sobre la Setmana Internacional dels Mercats i el projecte Mercats Verds. També sobre nous mercats que començaran pròximament un procés de remodelació que ha d’impulsar les seves activitats comercials. És el cas del Mercat de Sant Andreu. Igualment, podreu fer un repàs en el quadern incorporat a aquesta edició del més destacat que s’ha fet en els mercats municipals durant el 2015. És la nostra memòria d’activitats, que dóna llum al treball de moltes persones.

Agustí Colom. Regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme i president de l’IMMB. Foto: Pau Fabregat.

Agustí Colom. Regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme i president de l’IMMB.

Foto: Pau Fabregat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *