Raimond Blasi, president de l'Institut Municipal de Mercats i regidor de Comerç, Consum i Mercats. Foto: Jordi Casañas.

Futur compartit

EDITORIAL. Per Raimond Blasi, president de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona i regidor de Comerç, Consum i Mercats.

 

A finals d’aquest any haurem enllestit l’elaboració d’un dels plans més ambiciosos que ens hem proposat per als mercats de Barcelona: el que estableix els objectius, les mesures i les accions perquè en l’horitzó dels pròxims deu anys els mercats siguin uns potents espais comercials alimentaris implicats plenament en la vida de cada barri com a experiència de convivència entre els ciutadans. És el nostre Pla Estratègic 2015-25, el full de ruta que ens guiarà pel nou camí que iniciem.

Tots els que participem en la gestió i la comercialització dels mercats, des dels comerciants fins a l’administració, hem acordat recentment a la sessió plenària del passat setembre les línies principals del pla, les quals són fruit del debat realitzat al llarg d’aquest any i concretades en accions que caldrà posar en marxa d’ara endavant. Falta l’últim pas, més formal, per a la seva aprovació definitiva.

Anar tots a una

Totes les iniciatives acordades parteixen del fet que hem d’anar tots a una per poder assolir els objectius fixats. No n’hi ha prou que n’estiguem convençuts, sinó que hem de treballar plegats. Administració i comerciants hem de col·laborar tot assumint cadascú les seves responsabilitats. Si només una de les parts s’hi implica, els resultats que obtindrem estaran lluny dels desitjats. L’Institut de Mercats és conscient que des de l’administració hi hem d’intervenir tot creant i posant en marxa nous projectes i a més facilitar que el procés que seguirem sigui una realitat. Tots ens hem d’adaptar als nous temps que vindran.

Amb el Pla Estratègic hem de fer realitat un nou encaix dels mercats, no només des de la perspectiva econòmica sinó també social, que els ha de convertir en els referents alimentaris a Barcelona: a través de la promoció dels valors de la compra, dels productes que s’hi venen, amb la proximitat com a concepte clau, amb noves activitats comercials, com la degustació, amb horaris adequats a les noves demandes, conscients que hi ha noves tendències per part dels clients i que se’ls ha de donar resposta. Cal ser i fer accions a través d’internet, com no pot ser d’una altra manera, amb formació, com els cursos sobre els quals podeu llegir en aquesta edició. Promoure noves remodelacions tot cercant noves vies de finançament i ajustar els nous projectes a criteris de sostenibilitat  econòmica i mediambiental i amb un manteniment fixat. El comerç electrònic està al centre de les operacions i cal que dissenyem nous sistemes de fidelització dels clients, amb noves accions de màrqueting i de comunicació continuades.

Els productes del país a Mercat de Mercats

Promoure els productes del país és una idea excel·lent que té en els usuaris els millors aliats. Per això és un encert que aquesta acció sigui protagonista de la fira Mercat de Mercats d’aquest any amb la cuina del territori. Hem redescobert que tenim el bo i millor de la cuina ben a prop, i per això a la fira hi trobarem productes tan nostrats com el marisc del Delta, l’arròs de Pals, el gall del Penedès, cargols, patata del bufet, el blat escairat, els calçots o les mongetes del ganxet.

Perquè la cuina del país ocupi un lloc tan destacat ha calgut abans que homes i dones l’hagin sabut conservar i recuperar quan ha estat necessari. A més, han actualitzat les tradicions culinàries i han evitat que es perdin. Vet aquí, també, l’enorme potencial que tenim als mercats de la ciutat.

Raimond Blasi, president de l'Institut Municipal de Mercats i regidor de Comerç, Consum i Mercats. Foto: Jordi Casañas.
Imatge: Raimond Blasi, president de l’Institut Municipal de Mercats i regidor de Comerç, Consum i Mercats. Foto: Jordi Casañas.

Raimond Blasi

Regidor de Comerç, Consum i Mercats i president de l’Institut Municipal de Mercats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *