Explicar una història a través de l'espai que proporcionen les xarxes socials pot atreure l'atenció dels vostres clients. Foto: Pau Fabregat / IMMB.

Hi havia una vegada… o la importància d’explicar històries

Explicar una història a través de l'espai que proporcionen les xarxes socials pot atreure l'atenció dels vostres clients. Foto: Pau Fabregat / IMMB.
Imatge: Explicar una història a través de l’espai que proporcionen les xarxes socials pot atreure l’atenció dels vostres clients. Foto: Pau Fabregat / IMMB.

Cada cop sou més els paradistes que us esteu animant amb això de les xarxes socials. Els que ja fa un cert temps que ho feu sabeu que no és suficient penjar de manera automatitzada informació i fotos sobre la parada, que això avorreix els nostres seguidors, que volen de nosaltres alguna cosa més. Com podem donar un valor afegit als continguts de les nostres xarxes socials? Com podem arribar a més gent? Com podem fer que aquesta gent vingui després al mercat? Hi ha un concepte de màrqueting que està molt de moda i que ens dóna pistes per resoldre aquestes eternes preguntes: l’storytelling.

El plantejament de l’storytelling no és convèncer parlant de les característiques i virtuts d’un producte per captar clients, com es feia a la publicitat fa uns anys, sinó que l’objectiu és connectar amb la part emocional del client. Escoltar i explicar històries és part de la nostra vida. Quan algú ens explica una bona història no només estem més atents, sinó que a més recordem millor el missatge.

Als mercats en sabeu molt, d’això. Del que es tracta és d’aplicar aquest coneixement al món digital, de manera que els vostres seguidors s’identifiquin amb vosaltres. A les persones ens agrada saber que darrere un web (blog, xarxa social…) hi ha un equip humà. En el fons es tracta de ser propers també a les xarxes, d’explicar qui som i el dia a dia del nostre negoci. L’storytelling ens diferencia de la resta de la competència i ens dóna a conèixer.

El valor d’una història

Us dono unes pistes per començar: explicar qui som, com va sorgir el nostre negoci, si la nostra parada és familiar o som emprenedors. També podem convidar els nostres clients a explicar la seva història amb nosaltres, com ens van conèixer o quin dels nostres productes els fa més feliços. Publicacions de l’estil “Perquè des d’aquell dia sempre compro el pollastre a…” o “La increïble anècdota dels mitjons que em vaig comprar al mercat de…” segur que funcionen.

Cada negoci té la seva pròpia historia. La clau és trobar-hi els punts d’interès. Sobretot hem de ser honestos, naturals, crear empatia i fer servir tots els recursos que tenim a l’abast: text, foto, vídeo, infografies, podcasts, aplicacions i els que vindran.

I vet aquí un gos, i vet aquí un gat, aquest storytelling ja s’ha acabat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *