WhatsApp_icon-icons.com_66798

I WhatsApp va arribar a les nostres vides per canviar la manera com ens comuniquem!

Amb 450 milions d’usuaris al món i 10.000 milions de missatges diaris, WhatsApp és l’aplicació per a mòbil que més persones fan servir a tot l’Estat: un 98% dels smartphones el tenen instal·lat i el 42% dels usuaris afirma que el fa servir contínuament. Fins i tot és molt popular entre els usuaris amb més edat, poc familiaritzats amb les xarxes socials. Tenint en compte que obrim automàticament el 70% de missatges que ens arriben a través de WhatsApp, podem deduir que ens trobem davant d’una eina de màrqueting molt potent que ara ha de fer el pas del pla personal al comercial, com va passar amb Facebook quan es van haver de canviar els perfils per pàgines de negoci.

El repte ara és aprofitar aquesta oportunitat per ser innovadors a l’hora de contactar amb els nostres clients actuals i potencials, que cada cop valoren més la immediatesa i l’atenció personalitzada.

Per fer servir WhatsApp com a eina de màrqueting hem de tenir un número de telèfon diferent al personal. Per tant, ens cal un telèfon mòbil per a la feina. Per evitar que ens enviïn missatges a hores intempestives, cal indicar, igual com ho fem a la botiga, un horari d’atenció al client que posarem al nostre “estat”.

No feu servir mai “grups de contactes”; per fer enviaments massius, WhatsApp disposa de “llistes de difusió”. No hi ha límit de llistes i el màxim de contactes per llista és de 256, de tal manera que podem segmentar els nostres contactes per enviar-los la informació que més els interessa: clients fidels, clients potencials, proveïdors…

Quan enviem un missatge, el destinatari el rep com un missatge normal. No veu que pertany a una llista, ni qui més l’ha rebut. Si el destinatari respon, serà un xat normal i la resta de contactes de la llista a qui s’ha enviat el missatge no rebrà la resposta ni veurà la vostra conversa. Només rebrà els vostres missatges qui tingui el vostre número guardat en els seus contactes.

És a dir, si el client no té el nostre número guardat a la seva agenda, no rebrà els nostres comunicats. Així que quan poseu un cartell a la parada indicant el vostre número de WhatsApp és molt important que demaneu als clients que el guardin dins dels seus contactes per poder rebre les ofertes, promocions o informacions que els hi vulgueu fer arribar.

I com sempre, si teniu dubtes sobre aquest tema o qualsevol altre relacionat amb el món digital envieu-nos un e-mail i ens posarem en contacte amb vosaltres: digital@mercatsbcn.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *