Interès per comprar al mercat i per tenir més temps per fer-ho

Compra-al-mercat-640x409

OPINIO. Les dades de l’última enquesta municipal sobre l’ús i la valoració que fan els barcelonins dels mercats municipals, feta al març passat, tornen a posar sobre la taula uns bons resultats: un 81,2% dels barcelonins que van a comprar amb alguna freqüència al mercat diuen que estan molt (34,1%) o bastant satisfets (47,1%). Novament, són uns indicadors que es mantenen respecte a anteriors estudis, la qual cosa indica que aquests espais comercials segueixen sent un referent en la compra d’alimentació. Una altra dada corrobora aquesta afirmació: El 66,5% dels barcelonins van a comprar al mercat.

Els motius que els barcelonins diuen que tenen per anar a comprar al mercat també subratllen valors que tant els comerciants com l’Institut de Mercats considerem principals: l’atenció i el tracte rebut, una gran varietat i oferta. Els segueix la qualitat i finalment el preu.

                 “Hem de seguir treballant sobre els horaris dels mercats”

No obstant, també interessa destacar els motius pels quals una part dels barcelonins no van a comprar  als mercats: els queda lluny (30,9%), tenen altres establiments que els resulten més còmodes (12,1%) o bé compren en un altre tipus d’establiment (12%). Però la manca de temps (un 11,2%) i el fet que consideren que l’horari és més restringit (un 8,2%) ens ha de fer seguir treballant per oferir-los solucions. És un debat molt present entre tots els que ens dediquem a la gestió i a la venda, però els horaris laborals, que han canviat i ho segueixen fent, ens han de fer pensar detingudament en aquest punt.

De la mateixa manera que comerciants i administració debatem sobre com podem assolir l’objectiu d’atreure més públic i sobretot jove, hem de tractar sobre els horaris de venda amb el mateix interès. Que els temps actuals no acompanyin per fer experiències noves, no hauria de ser un impediment. Al contrari, un al·licient per a la recerca de noves oportunitats. La prova la tenim en els mercats que s’obren després d’una remodelació, amb parades obertes a la tarda i amb àrees d’autoservei implantades, decisions que els han fet guanyar clients.

Per adaptar-se als nous horaris de treball, per atreure més públic, administració i comerciants ens hem de replantejar unes quantes coses. De sacrificis en fem molts, i no es tracta d’això, sinó de com ens podem adaptar a una realitat. Aquí és on hem d’anar i prendre decisions. Això, sense perdre l’atractiu i els valors de què ara gaudeixen les instal·lacions per part de qui hi va a comprar. Una qüestió oberta sobre la qual animo tothom a parlar-ne.

Raimond Blasi. President de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *