DSC0449-640x409

La Boqueria crea un servei de repartiment a domicili amb Seur

La iniciativa, sorgida dels mateixos comerciants, supleix l’actual manca d’aparcament d’aquest mercat a causa de les obres que s’estan fent a la plaça de la Gardunya.

DSC0449-640x409

El Mercat de La Boqueria ha signat recentment un conveni amb l’empresa Seur a través del qual la companyia repartirà a domicili els productes dels venedors del mercat.  La iniciativa, que va sorgir dels mateixos comerciants, neix amb l’objectiu de donar un millor servei als clients –compradors i restauradors– i de compensar la manca d’aparcament que pateix el mercat arran de les obres que s’estan fent a la plaça de la Gardunya.

El servei, que s’ofereix de dimarts a dissabte, té un funcionament molt senzill: el client fa la seva compra i sol·licita el repartiment a domicili. Aleshores, el comerciant posa la comanda dins d’una caixa habilitada per a aquest efecte i amb capacitat per transportar 30 o 70 litres. Aquesta mateixa caixa es comparteix entre els paradistes, ja que s’utilitza també per dipositar-hi les bosses amb la compra que el client fa en altres parades del mercat, i així es facilita que tot surti en un sol enviament.

Servei dos cops al dia

El lliurament de la mercaderia a l’empresa Seur té lloc a la plaça de la Gardunya, la qual actua com a centre logístic. Una furgoneta refrigerada recull els lots de mans dels mateixos comerciants dos cops al dia, a les 9.00h i a les 14.30h (dissabtes només hi ha servei a les 9.00h). El primer torn distribueix a domicili abans de les 13.30h, i el segon ho fa durant la tarda, i sempre abans de les 20.00h. S’ha deixat oberta la possibilitat d’ampliar el servei als dilluns, cosa que es valorarà en funció de la demanda que hi hagi per part dels clients.

El cost de l’enviament, que es cobra o no al client a criteri del paradista, és de 5€ per caixa. L’empresa Seur factura mensualment a cada comerciant la totalitat dels repartiments a domicili realitzats en el darrer mes. Des que es va iniciar el servei, el mercat ha realitzat amb èxit més de 500 entregues.

Òscar Ubide, gerent del Mercat de la Boqueria, creu que “aquesta és una pràctica que agilitzarà molt la feina als restauradors i hotelers que són clients habituals del mercat; sovint fan la seva comanda de matinada per telèfon i ara els la portarem directament al restaurant”. Ubide considera també que “més enllà dels clients del nostre barri, el servei n’atraurà d’altres que fins ara no venien per la incomoditat d’haver de carregar”. Paral·lelament, la Boqueria continuarà oferint als seus clients fraccions d’hores d’aparcament gratuïtes.

La iniciativa està tenint molt bona acollida entre els clients de la Boqueria, especialment per part dels restauradors. El repartiment funciona només per a enviaments dins de la ciutat de Barcelona. Cliqueu en aquest enllaç per conèixer amb detall l’actuació que es fa a la plaça de la Gardunya.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *