07092016-neus-vidal-editorial

“La Boqueria pot tornar a enamorar Barcelona”

Editorial. La nostra és una història de generacions, com la de molts altres comerciants de mercat. En el meu cas, va ser la meva besàvia qui va començar amb una petita parada de verdura al mateix lloc on som ara, a l’entrada de la Boqueria. Per a mi, aquest mercat és la vida. Un espai on cada dia t’has de despertar i donar-ho tot perquè hi passin coses.

Els meus besavis van ser molt constants i van poder fer més gran la parada, després van venir la meva àvia que ja va comprar l’establiment del davant, el dels fruits secs, i després la meva mare, qui va ampliar el negoci fins on som ara. Els seus fills som la quarta generació entregada al ritme vertiginós de la Boqueria.

Des que tinc 13 anys que sento el soroll de les persianes de les parades en obrir-se quan Les Rambles estan gairebé buides, el dels bars i restaurants del mercat posant-se a punt. Les olors dels productes frescos acabats d’arribar i les converses dels companys i companyes que cada dia s’esforcen perquè la parada quedi ben maca. Per nosaltres, aquest “posar la parada” és una feina que té un muntatge d’unes tres hores per a les fruites i de gairebé dues per als fruits secs i bombons. Una metodologia que encara aprenc del tarannà de la meva mare.

Per a mi aquesta posada en escena de cada matí és la millor part. Muntar-ho tot per sorprendre els ulls dels visitants i clients i clientes. Cal que els qui ens visiten, tot i que només sigui per unes hores, se sentin atrets pel nostre gènere i per la qualitat, alhora que hem de saber sorprendre i seguir fidelitzant els nostres clients i clientes del barri de tota la vida. En tots els anys que porto al mercat ha disminuït el nombre de veïns i veïnes que hi fan les seves compres, però la Boqueria sempre ha estat un mercat viu que ha sabut evolucionar i que encara té molta cosa per oferir als barcelonins i barcelonines. Cal que hi tornin a venir, que redescobreixin tot el gènere de primera qualitat que tenen aquí.

Hi ha, però, una evolució inevitable. La gent no compra com abans ni les mateixes quantitats. Per això cal recuperar l’essència dels productes de casa nostra i apostar per ser diferents perquè no a tot arreu es pugui trobar el mateix. Així és com, penso, la Boqueria podrà tornar a enamorar Barcelona.

I una altra de les activitats que serveix per apropar-nos al nostre públic és Mercat de Mercats. Nosaltres hi participem des de l’inici, i ja són set edicions apropant els nostres bombons! Està molt ben organitzat, m’agrada la ubicació a la Catedral i crec que és un espai únic on donar a conèixer els teus productes per tenir un retorn després a la teva parada. Mercat de Mercats és una gran experiència i cuidarem tots els detalls de la posada en escena perquè us sentiu atrets i torneu a descobrir la Boqueria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *