El disseny "responsive" del blog somdemercat.cat permet la seva visualització en tots els dispositius. Foto: / IMMB

La importància de ser ‘responsive’

Sabeu que vuit de cada deu internautes es connecten a internet principalment amb el seu mòbil? Tot i això, només tres de cada deu pimes té una web adaptada a dispositius mòbils, segurament per manca d’informació a l’hora de crear la seva pàgina web/blog.

Per facilitar que la nostra web/blog es pugui consultar de manera òptima des de qualsevol dispositiu, tenim tres opcions:

1. Adaptació automàtica a cada dispositiu (o web responsive).
2. Variació de la URL.
3. Variació de continguts.

Blog Som de Mercat en una tableta
Blog Som de Mercat en una tableta gràcies a un disseny i estructura “responsive”. Foto: IMMB

Si heu pensat fer servir una plantilla de WordPress o de Drupal per fer el vostre web/blog, fixeu-vos que sigui responsive ja que és la manera més fàcil de fer-ho si, com jo, sou simples usuaris. Les altres dues opcions requereixen una mica més de coneixements informàtics i a més impliquen molta més feina, ja que s’han de duplicar continguts o fins i tot tornar-los a redactar perquè es vegin correctament.

A més, si trieu el disseny responsive no us heu de preocupar pel posicionament als cercadors, ja que l’HTML (llenguatge de programació) s’adapta també automàticament sense que hagueu de tocar res.

Acabo amb una dada més: set de cada deu usuaris accedeixen a les xarxes socials a traves del seu mòbil.

Segurament vosaltres formeu part d’aquests set usuaris i feu servir dispositius mòbils des de la parada quan compartiu un contingut al Facebook, piuleu al Twitter o pugeu una foto a Instagram. Així que ja coneixeu les versions per a mòbil de tots aquests programes, en el cas de Facebook i Twitter, versions responsive de les que veiem a l’ordinador de sobretaula.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *