Regidora mercats Ballarin

La Setmana Internacional de Mercats: un referent europeu ple d’activitats

L’arribada de la primavera és sinònim d’una nova edició de la Setmana Internacional de Mercats (SIM) a Barcelona. Són uns dies plens d’activitats als nostres mercats que volen atraure més públic, i més divers, perquè tothom pugui gaudir de les diferents iniciatives que s’han preparat per a aquesta segona quinzena de maig.

La Setmana Internacional se celebra a nivell europeu. Va néixer al Regne Unit el 2012 i des d’aleshores Barcelona s’hi va sumar per donar a conèixer els seus mercats, la seva diversitat i obrir-los, un cop més, a un públic jove i familiar. Aquesta campanya és important també pels comerciants que tenen ganes de treballar per a un comerç de proximitat i de qualitat que vol estar a l’avantguarda de les accions que es fan a nivell local en altres punts d’Europa.

Del 15 al 31 de maig celebrem aquesta iniciativa amb activitats per a tots els gustos amb el lema: “Mercats per a una nova generació”. Amb la intenció d’atraure un públic jove, compromès amb els productes de proximitat, el consum local i responsable i promocionar un estil de vida saludable, els mercats han preparat actes gastronòmics, conferències, demostracions de cuina en directe i activitats infantils. Precisament la relació entre la salut, infància i alimentació és un dels eixos en què treballem, no només a la Setmana Internacional de Mercats, sinó durant tot l’any amb iniciatives que arriben de l’Institut Municipal de Mercats i dels propis establiments. Les visites escolars als mercats segueixen sent un èxit i cada cop són més els centres que s’apropen a conèixer-los. Des de l’inici d’aquest curs els alumnes de P4 i P5 també troben materials adaptats al seu nivell per realitzar l’activitat.

Els escolars són una de les nostres prioritats: volem que coneguin els establiments més propers i volem que els seus pares i mares sàpiguen que els tenen a prop quan els necessiten. Un bon exemple d’això és el camí escolar de l’Escola Nausica, del que ha entrat a formar part el Mercat de Galvany. D’aquesta manera el mercat no només entra dins el cercle de confiança dels escolars i els adults, sinó que esdevé un comerç amic.

Aquesta és una de les funcions dels comerços històrics i de proximitat dels barris: crear xarxa entre els districtes. El petit comerç fa que diferents generacions es trobin en un punt comú i intercanviïn històries i vivències. A més, fan avançar l’economia de la ciutat.

Us convido a aprofitar el bon temps per sortir i descobrir un mercat d’un barri diferent al vostre, sobretot durant aquesta setmana internacional de mercats on hi haurà activitats en molts d’ells.

 

Montserrat Ballarín, Regidora de Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *