Emili Puchal sosté l'identificatiu que mostren les parades adherides a la targeta solidària. Foto: Jordi Casañas / IMMB

La Targeta Barcelona Solidària arriba als mercats municipals

La Targeta Barcelona Solidària es va posar en marxa aquest passat estiu i des d’aleshores ja ha arribat a un total de 392 llars. Aquesta iniciativa, engegada des de l’Ajuntament de Barcelona, neix amb l’objectiu de dotar d’una eina nova la tramesa dels ajuts econòmics per a alimentació que s’atorguen a les persones sense recursos per part dels serveis socials municipals i altres entitats socials com Càritas o la Creu Roja.

Els serveis socials són els qui defineixen el saldo de cada targeta moneder i els beneficis per als usuaris són molt clars: disposen de l’ajut en menys temps i poden acudir a qualsevol comerç de forma anònima veient com s’incrementa la seva capacitat adquisitiva i d’elecció.

Aquest projecte pretén evitar la possible estigmatització que suposa haver d’acudir als centres benèfics de repartiment d’aliments i facilita l’accés als comerços normalitzats. Cal recordar que Mercats de Barcelona s’ha adherit a aquesta iniciativa de la mà de les associacions de mercats FEGRAM i AMC.

En aquest sentit, els paradistes dels mercats municipals de Barcelona poden aportar el seu gra de sorra i col·laborar en aquesta iniciativa d’una manera molt senzilla i directa.

L’Emili Puchal, paradista de Casa Miliu als mercats de Poblenou i de la Barceloneta i president del Gremi de Detallistes de Llegums Cuits, és un dels paradistes que ja col·laboren amb aquesta iniciativa.

Emili Puchal sosté l'identificatiu que mostren les parades adherides a la targeta solidària. Foto: Jordi Casañas / IMMB
Emili Puchal sosté l’identificatiu que mostren les parades adherides a la targeta solidària. Foto: Jordi Casañas / IMMB

 

1. Quin és el paper del paradista en aquesta iniciativa?

El paradista ha d’aplicar un mínim del 3% de descompte a les persones que portin aquesta targeta, les que més ho necessiten. És una proposta interessant, tot i que penso que aquesta xifra és ridícula; a casa meva hi apliquem el 10%. Moltes vegades tirem endavant campanyes de descomptes i ofertes; per què no hauríem de participar en aquesta causa tan solidària? És absurd no fer-ho, no suposa cap cost ni compromís per al paradista.

 

2. Ara mateix hi ha poques parades que hi participin. És per manca d’informació?

Els directors han fet una tasca informativa important, però potser la gent no hi ha prestat atenció perquè, avui en dia, hi ha un bombardeig d’accions per ajudar i col·laborar. Crec que és interessant de portar-ho a terme. Voldria animar els paradistes perquè hi col·laborin, i tant de bo les coses funcionin i la Targeta Barcelona Solidària no l’hagi de fer servir gaire gent.

 

3. Quin paper creu que han de tenir els mercats municipals en aquest tipus de campanyes?

Evidentment, el mercat sempre pot ser una mica líder en tots aquests aspectes. Penso que tenim armes i fonaments per poder fer alguna acció concreta i aprofitar els productes que es malmeten. Possiblement, si hi hagués una mica d’organització i Mercats de Barcelona ens dónes una mica de força, que és el que ens falta, es podrien fer més campanyes solidàries.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *