Clients del mercat de la Llibertat brinden durant la "nit de tapes" Foto: Jordi Casañas / IMMB

Les nits de tapes, oci i compres triomfen als mercats

Barcelona i els seus mercats no s’aturen ni de nit. Degustació de tapes, tallers, concursos i actuacions musicals són noves activitats posades en marxa pels comerciants que han atret molts clients i han reforçat el paper dinamitzador dels mercats en els barris de la ciutat.

Clients del mercat de la Llibertat brinden durant la "nit de tapes"  Foto: Jordi Casañas / IMMB
Clients del mercat de la Llibertat brinden durant la “nit de tapes” Foto: Jordi Casañas / IMMB

La idea inicial va sorgir del Mercat d’Horta i de l’eix comercial del mateix barri que, a principis del passat mes d’abril, van apostar per una proposta innovadora i van decidir obrir les portes fins a la mitjanit en la I Fira Gastronòmica i Shopping Night d’Horta. La unió gastronòmica i festiva, amb degustació de tapes a les parades a preus populars, activitats infantils i música fins ben entrada la nit, va omplir el mercat de gom a gom i va animar altres mercats de la ciutat a fer el pas i promocionar els seus productes a través d’aquesta iniciativa.

Després d’Horta, el Mercat de la Mercè va obrir fins a la mitjanit en una festa on no hi van faltar la música, el bon menjar i la diversió. També Sant Gervasi va decidir incloure el tast de nit en els actes de celebració del seu centenari, i la Marina va repetir el format per commemorar els primers deu anys del mercat.

Quatre nous mercats se sumen

Més recentment, el Clot, Sant Andreu, Sarrià i Llibertat van obrir les portes una nit durant el mes de novembre, i el fred no va ser cap impediment per a les nombroses persones que es van acostar als mercats i van tornar a mostrar el gran encert de la proposta.

Els comerciants del Clot van organitzar per la festa major del barri, juntament amb l’eix comercial, els seus tradicionals Tastets, enguany renovats amb una iniciativa que, sota el nom de Nit, Comerç i Tast, va congregar moltes persones al mercat i als seus voltants. A Sant Andreu també hi va haver una nit de tapes, que es va sumar a les activitats impulsades per l’eix comercial amb motiu de la seva festa major.

‘Tasting Night’

Per la seva banda, el mercat i l’eix comercial de Sarrià van celebrar la Tasting Night, una proposta que va barrejar gastronomia, música i el lliurament de guardons de la sisena edició dels Premis Eix Sarrià. El premi de Millor Comerç, que reconeix la qualitat del servei i la innovació, va ser per a Marta Masclans, de la bacallaneria Masclans.

Finalment, els comerciants de la Llibertat van commemorar el seu 125è aniversari amb una gran festa nocturna en què les tapes i la música van atreure tant els clients habituals com els més joves i els amants del jazz i de la rumba.

Les claus dels bons resultats dels tasts de nit, segons els seus impulsors, han estat la gran implicació dels venedors, que han ideat una oferta gastronòmica molt suggerent amb tapes de gran qualitat, així com l’ambient festiu i familiar, que han convertit els mercats en l’epicentre de la vida comercial del barri. Tot ha estat possible per la bona col·laboració entre els mercats i els eixos comercials, i el fet que la celebració de les festes majors és un bon moment per portar a terme aquestes propostes. Es tracta d’una iniciativa que, una vegada més, mostra la implicació dels mercats de Barcelona amb els barris, el seu paper com a motor de dinamització comercial i la seva creativitat a l’hora de donar-se a conèixer i promoure els seus productes.

Art, desfilades, tapes i rock

Paral·lelament als tasts de nit, altres mercats de Barcelona també han impulsat innovadores activitats de promoció, com el Mercat de l’Abaceria, que va organitzar “Enrotlla’t amb el mercat”, una iniciativa en la qual diversos artistes van embellir els tancaments i persianes de l’equipament. També els comerciants de Sant Antoni van portar a terme un concurs de receptes de tapes i van impulsar Tapantoni, una ruta de degustació de tapes en més d’una trentena de bars del barri.

La participació dels paradistes del Mercat de Santa Caterina en la fira de vins Vijuny 2013, l’estrena de l’espai Cuina’m al Mercat de la Vall d’Hebron, la participació del Mercat de les Corts a l’Intenz Diagonal, la decoració de les façanes del Mercat de la Sagrada Família, la implicació de Galvany en la Ruta de los Altares, la posada en marxa de la Ruta del Bacallà per part del Gremi de Bacallaners, la desfilada de moda amb la participació dels clients al Ninot i la celebració del primer festival MerkaRock, al Mercat del Bon Pastor, són altres activitats de promoció que els mercats de Barcelona han organitzat recentment tot aportant-hi molta il·lusió, esforç i, sobretot, creativitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *