MG_1642

L’esforç té la seva recompensa

MG_1642

OPINIÓ. Editorial. Per Jordi Torrades, gerent de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB).

En molt poc temps estrenem dos mercats remodelats: Provençals i Guineueta. Dues instal·lacions que s’han renovat de cap a peus i en les quals les obres han conviscut amb l’activitat comercial amb la complicitat dels comerciants. A la pàgina 6 d’aquesta edició de l’Infomercats que teniu a les mans podeu veure la il·lusió per la reforma en les opinions d’un bon nombre de comerciants dels dos mercats.

Ens mereixem tenir més instal·lacions renovades, amb bons serveis, confort, qualitat i competitivitat. Aquests són els objectius del pla de treball que vam posar en marxa fa anys. I pensem seguir aplicant-lo sense pausa i a la velocitat que en aquests moments els diners de tots, públics i privats, permeten.

També recentment hem donat el tret de sortida de la segona fase de Sant Antoni i l’última part de les obres del Ninot. Mentrestant, es treballa en l’acabament de l’aparcament de la Gardunya i la zona logística del mercat. Després es continuarà amb la nova façana de la Gardunya. També s’enllesteixen les obres a l’històric Mercat de Sants. A la informació que trobareu a les pàgines centrals hi podeu seguir l’evolució d’altres obres arreu i les principals activitats realitzades per l’Institut de Mercats al llarg de l’any 2012. Les grans accions i les petites.

Més clients i més satisfets

No per posar-ho per escrit té més rellevància. Però és important destacar l’esforç que comerciants i administració realitzen des de fa temps. El cas és que el resultat d’aquestes accions s’ha traduït en una valoració molt positiva per part dels clients, els ciutadans, com ho demostren les dades dels estudis anuals que encarrega Mercats: els ciutadans afirmen que van a comprar al mercat en un percentatge més gran aquest any en comparació amb el 2012. Això és un 4% més de clients.

També s’observa com es produeix una reorganització de les freqüències de compra, i finalment, sobretot, com els que hi compren estan més satisfets, principalment pel  tracte en la compra, la qualitat dels productes i el servei que ofereixen els nous mercats, fets que donen les claus de futur.

MG_1642

És la prova del nou que estem fent les coses bé, malgrat l’esforç que això implica. Però segurament tot acabaria costant molt més si no féssim el que vam planejar: posar en marxa una iniciativa de remodelació del màxim d’instal·lacions. Any rere any. És impensable fer marxa enrere. Es tracta de tenir uns mercats que responguin al que el ciutadà i client demana i, per tant, d’oferir un millor servei i ser més competitius en el terreny comercial alimentari a Barcelona.

Llegireu en aquestes pàgines com les blogueres Àgata Albero i Sílvia Manzano ─que a més és la presidenta de la Junta de Venedors de Lesseps─ diuen que el comerç local és el futur, que és important tornar al mercat perquè afavorint la prosperitat del barri afavorim també el nostre entorn social més immediat. No podria estar més d’acord amb el que posen per escrit en el seu post, sobretot quan veiem que la reforma d’un mercat va acompanyada d’una millora en el barri on es troba i en el comerç de la zona. I avançant-me a la petició del president de la Junta de Venedors de Provençals perquè des de Mercats aconsellem sobre activitats promocionals al mercat, ja dic que hem de seure i posar fil a l’agulla. Com diu Juan Antonio Ortiz, ens hem de cuidar del mercat. Hem estat capaços de mostrar que el que fem té futur.

Jordi-Torrades

Jordi Torrades, gerent de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *