ENCANTS EXPERIENCE

L’ús del hashtag #

Les xarxes socials ofereixen gran quantitat d’informació que s’ha d’endreçar d’alguna manera perquè els usuaris la trobin fàcilment. Per solucionar aquesta necessitat es crea el hashtag.

 

 

Consultant la Viquipèdia, que per als neologismes tecnològics va molt bé, trobem que la definició és ben simple. Resumim: Un hashtag (de l’anglès “hash”, coixinet o quadradet, i “tag”, etiqueta) és una cadena de caràcters formada per una o diverses paraules concatenades i precedides per un coixinet (#) que permet que  tant el sistema com l’usuari l’identifiquin de forma ràpida. S’utilitza en serveis web com ara Twitter, Instagram, i des de fa poc també a Facebook  per assenyalar un tema sobre el qual gira certa conversa.

ENCANTS EXPERIENCE
ENCANTS EXPERIENCE

Ús i funcionament, per exemple, #encantsexperience

Qualsevol de nosaltres pot crear un hashtag que representi un tema o fil de conversa. Per exemple, un dels últims que hem creat és #encantsexperience. Si sou usuaris d’Instagram el podeu buscar i veureu totes les fotos amb aquesta etiqueta que els instagramers han penjat de la inauguració del mercat dels Encants.
Els hashtags no distingeixen entre majúscules i minúscules, però sovint s’utilitza el CamelCase o ús de majúscules en una posició diferent de la inicial, per millorar la llegibilitat.
En els serveis de microblogging, com Twitter, en què diversos usuaris publiquen missatges, un hashtag indica un mateix tema sobre el qual qualsevol usuari pot fer una aportació o opinió personal només escrivint aquest hashtag en el missatge. Per exemple: S’ha acabat el cap de setmana i torno a anar atabalada. #OdioElsDilluns
Posteriorment, un usuari podrà cercar la cadena #OdioElsDilluns, i aquest missatge estarà present en els resultats de la recerca juntament amb altres missatges amb el mateix hashtag. Quan es fa servir molt un mateix hashtag es converteix en trending topic.
Per cert, si teniu Twitter i voleu saber tot el que passarà a la fira Mercat de Mercats… #mercatdemercats. Fàcil, oi?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *