Agustí Colom. Agustí Colom. Regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme i president de l’IMMB. Foto: Pau Fabregat.

Mercats Verds: una bona pràctica

EDITORIAL. Agustí Colom.  La promoció del producte de proximitat i ecològic és una de les noves línies estratègiques que des de l’Ajuntament de Barcelona s’estan aplicant amb un caràcter transversal en l’àmbit del comerç i del consum amb una especial atenció al petit i mitjà comerç de proximitat. Això es fa amb la implicació de totes les àrees de govern municipal en relació amb la salut, la sostenibilitat, el comerç i el benestar social i des d’una perspectiva integral de l’alimentació.

És en aquesta línia que el Mercat de la Llibertat inicia el projecte Mercats Verds per a la promoció de productes de proximitat i ecològics. Els beneficis són molts. S’afavoreix una alimentació saludable; com que es promou el producte local, reduïm el transport, que també vol dir més frescor i més sostenibilitat. Al mateix temps, contribuïm al desenvolupament econòmic de l’entorn productiu més proper. També es dóna resposta a la preocupació dels consumidors sobre l’alimentació responsable, segura i de qualitat tot assegurant una oferta de productes. Els mercats esdevenen llocs per a la formació d’hàbits saludables.

L’Institut de Mercats treballa en una idea ambiciosa que significa reforçar el posicionament dels mercats municipals en l’àmbit de la distribució de producte fresc a la ciutat. L’experiència Mercats Verds al Mercat de la Llibertat és un primer i gran pas en aquesta direcció per potenciar l’oferta de productes respectuosos amb el medi ambient i més saludables. La Llibertat posa les bases a un projecte que volem estendre posteriorment a 24 mercats més de la ciutat.

Però encara és més important el vincle que estableix la iniciativa, perquè aquesta només és possible amb la implicació i la participació dels comerciants del mercat. Així, la seva col·laboració en el projecte Mercats Verds esdevé una bona pràctica en favor del consumidor i de la mateixa funció dels mercats. Atorga valor a l’experiència del Mercat de la Llibertat.

 

Treballem en una idea ambiciosa que significa reforçar el posicionament dels mercats municipals en l’àmbit de la distribució de producte fresc a la ciutat.

 

La col·laboració entre els operadors privats i l’Institut de Mercats, en tots els projectes, forma part de l’essència del model Barcelona de mercats que tan bons resultats dóna. Un altre exemple és la col·laboració entre els comerciants del mercat i del barri de Trinitat Nova i l’Ajuntament, a través del districte i de l’IMMB, en la posada en marxa d’una campanya per renovar la imatge del mercat i del comerç local amb la millora dels serveis als consumidors. La idea que es persegueix és posicionar el mercat com a lloc de referència en les compres d’alimentació amb una oferta de qualitat i de preus, atraure nous clients i implicar-se en la vida del barri creant activitats que donen valor a la vessant social que també tenen els mercats. No hem d’oblidar que també són llocs de trobada, de relació. El camí emprès requereix esforç, però aquesta idea té la capacitat de crear noves oportunitats que beneficiaran tothom.

Agustí Colom. Agustí Colom. Regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme i president de l’IMMB. Foto: Pau Fabregat.

Agustí Colom. Regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme i president de l’IMMB.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *