Captura-de-pantalla-2013-07-24-a-les-19.11.44

Més clients i més satisfets

Infografia-Òmnibus

 

La qualitat dels productes a la venda, el bon tracte personal entre comerciant i client i l’acció continuada de renovació dels mercats municipals apareixen com les raons principals que expliquen com d’un any ençà hi ha hagut un increment en el nombre de persones que diuen que van al mercat per fer les seves compres. L’últim estudi Òmnibus, que encarrega anualment Mercats de Barcelona, assenyala un augment de clients d’un 6% més: El 70,5% dels barcelonins (d’entre els entrevistats a l’estudi) van afirmar que compren als mercats, davant del 66,5% de l’any 2012 (quatre punts més).

Però les bones notícies no s’aturen en aquest punt. L’estudi també subratlla que un 2,4% més de clients declaren que estan molt o bastant satisfets per la decisió de compra als mercats (un 83,2% enfront del 81,2% del 2012, dos punts més). Els arguments en què es fonamenta aquest increment de la satisfacció de compra són, segons responen els enquestats a l’estudi, pel tracte i l’atenció rebuts i la qualitat dels productes, en primer lloc. A continuació hi figuren el fet de poder accedir a la compra de productes frescos, que s’hi pot trobar de tot, la varietat i l’oferta, els preus, l’ambient, la proximitat i el fet d’estar rehabilitats. Si es comparen amb l’any anterior, es valora més l’accés als productes frescos (més de 6,3 punts) i el fet que els compradors hi poden trobar de tot (8,4 punts més). Els clients de Les Corts (97,1) i els de Nou Barris (88,6%) són els que mostren un grau més elevat de satisfacció en relació a la compra al mercat.

Com es pot veure en la infografia d’aquesta pàgina, les dades també apunten a una reorganització per part dels clients en la freqüència de compra al mercat: baixen sensiblement els índexs de compra diària i de més d’un cop a la setmana i en canvi creix en quasi tres punts la compra que es fa un cop a la setmana.

Reorganització del calendari de compra

Augmenten els que compren menys d’una vegada al mes i baixa l’índex dels que compren un cop al mes. Es manté el nombre de clients que van a comprar dos cops al mes. A més, l’estudi assenyala que són moltes més les persones ─3,4 punts més que el 2012─ que ara s’encarreguen de fer la compra a casa seva. I el percentatge dels que no van a comprar als mercats es manté igual que l’any passat (el 27,1%).

L’evolució positiva del nombre de persones que acudeixen als mercats per fer la seva compra i el major grau de satisfacció es valoren des de Mercats de Barcelona com el resultat de l’aplicació de noves iniciatives per fer més competitius els mercats, amb més serveis com ara l’obertura a les tardes en cada cop més mercats o l’entrada d’operadors d’autoservei, per exemple, i també per l’acció constant de renovació de les instal·lacions municipals i de les estructures comercials per adaptar-se a la demanda dels ciutadans.

Qui no hi va a comprar ─el 27,1─ argumenta que el mercat li queda lluny de casa o bé opta per altres comerços més pròxims a la llar, seguit de la preferència per altres establiments per comoditat i perquè considera que els preus són cars.

Una altra dada ajuda, a poc a poc, a anar trencant motllos: l’edat dels clients que compren als mercats. Si s’observa el gràfic de la dreta en aquesta pàgina, hi podeu veure que prop del 71% dels barcelonins van a comprar al mercat. I seguidament, el 72%, amb edats entre els 35 i 44 anys, un fet que Mercats de Barcelona considera molt positiu. Certament, entre el col·lectiu d’edats entre 56 i 64 anys, s’hi troba el percentatge de barcelonins més elevat que compren al mercat: el 79 per cent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *