Interior-del-nou-mercat-de-la-Guineueta

Més enllà del mercat

Interior-del-nou-mercat-de-la-Guineueta

Els mercats municipals són els paradistes, el producte fresc, l’atenció personalitzada, la proximitat, la qualitat, la modernitat, però són molt més. Any rere any, l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona aboca els seus esforços per tal de poder dinamitzar els altres pilars intrínsecs a l’essència del mercat, com ara la urbanització, el territori, la cohesió social, les relacions socials, el foment de la salut…  Coneix la cara B dels Mercats Municipals 2012!

…Per potenciar la cuina de proximitat i de qualitat!
La gran festa del producte i de la gastronomia de Barcelona, el Mercat de Mercats, va celebrar la seva tercera edició. Tres anys que han ajudat a posicionar aquesta fira agroalimentària com una de les dates clau de la ciutat de Barcelona i alhora han ajudat a reposar un model de dinamització comercial que continua caminant per potenciar el producte fresc i de qualitat combinat amb la divulgació dels secrets per a una vida saludable.

Mercat de Mercats ha aconseguit batre rècords amb escreix: 250.000 persones l’han visitat ─20.000 més que l’any passat─ sota la premissa d’aprendre, descobrir i gaudir durant el cap de setmana del 19 al 21 d’octubre.

El 2012, Mercat de Mercats va estrenar tres novetats importants: el Bus Alícia, sessions compartides de cuina en viu entre productors, elaboradors, paradistes i experts en cuina i gastronomia i la projecció 2.0 de la fira a través dels premis GastroEureka i Instamdm.

Els premis ‘Els millors mercats del món’
Aquest 2012 també s’ha celebrat la 15a edició dels premis ‘Barcelona, la millor botiga del món’, un homenatge que l’Ajuntament de Barcelona ret cada anys a les persones i/o entitats que contribueixen a potenciar el comerç urbà de proximitat.

Com a millor iniciativa particular, l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona va premiar la Lluïsa i el Jaume Ripoll, de Peixos Ripoll Estera de la Boqueria, pel seu procés de renovació i adaptació als nous temps amb la creació d’un web de venda de peix en línia (www.peixalcove.cat). El premi a la millor iniciativa col·lectiva se’l va endur l’Associació de Comerciants del Mercat del Carmel per la seva campanya del descompte del 10% de les compres, aplicable a tots els establiments del Mercat.

I molt més! 
…Per a la dinamització comercial
80 accions promocionals de dinamització comercial dels mercats.
Commemoració de 2 aniversaris: 50è aniversari del Mercat del Bon Pastor i el 25è aniversari del Mercat de la Guineueta.
14 campanyes de promoció de preus: Mercat de la Guineueta, Canyelles, Bon Pastor, Lesseps, el Carmel, Llibertat, Concepció, La Mercè, Boqueria, Dominical de Sant Antoni, Felip II, Horta, Galvany i Sant Gervasi.

…Per a la cohesió social i el territori
Mostra de mercats de Nou Barris, la Festa de Provençals, el Mercat Modernista de la Concepció, el Tradicionàrius, la Botifarrada de Sarrià, els Tastets del Clot o la Mostra al carrer d’Horta.
Participació en les festes tradicionals de: Nadal, Carnestoltes, Sant Jordi……

…Per a la promoció del menjar saludable i de proximitat i de divulgació cultural i científica
48h Open House, la Promoció del Consum Km0, accions amb col·laboració amb Slow Food, tallers Enjoy Wine de promoció dels vins amb DO, accions de promoció de la sarsuela, fires de productes catalans amb DO…

…Activitats de responsabilitat social
La Bossa Solidària, col·laboració amb el Llibre Solidari d’ajut a la gent gran, accions de sensibilització contra la violència de gènere, la Marató contra la Pobresa o la participació a la Marató de TV3. Destaca també la participació de tots els mercats municipals al Gran Recapte d’Aliments, amb un balanç de recollida de 117 tones d’aliments, més del doble que l’any anterior. Tot un èxit!

…Per al foment de la salut
30 activitats com l’Oncolliga, IX Setmana Europea Contra el Càncer, campanya ‘Posa’t la gorra’ de l’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), les jornades cardiovasculars o les accions de sensibilització contra la sida.

…Altres col·laboracions
Col·laboració amb grans empreses com La Caixa (campanya Contactless), Vichy Catalan o l’Aquàrium.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *