Obert-al-futur

Noves activitats de formació per als comerciants

Obert-al-futur

L’Escola Superior de Comerç Escodi (UAB) analitza la transformació dels mercats i organitza cursos de formació i tallers pràctics als comerciants en gestió del comerç. Barcelona Activa també posa en marxa tallers i sessions adreçats als comerciants dels mercats barcelonins.

L’escola universitària de comerç Escodi, centre vinculat a la Universitat Autònoma de Barcelona, estudia la transformació dels mercats municipals. Els diferents processos d’adaptació que molts mercats han seguit per adaptar-se a les noves realitats dels consumidors i de la competència han fet que alumnes i professors de la carrera universitària de Graduat en Direcció de Comerç i Distribució s’interessin per aquestes iniciatives de canvi.

Per exemple, des de l’assignatura d’investigació de mercats, Escodi ha estudiat el perfil dels usuaris de mercats municipals i els motius dels “no clients” d’aquest tipus de proposta comercial.A les assignatures de direcció i màrqueting estratègic, els alumnes han desenvolupat propostes concretes per a la reorientació de negocis amb implantació en mercats municipals.

Hi ha fills de paradistes de mercats que ja s’han graduat en Direcció de Comerç i Distribució, la primera carrera universitària de tot l’estat especialitzada en comerç. Són professionals que desitgen ser el relleu generacional dels negocis familiars i aspiren a fer-los créixer. Però per poder complementar aquesta saludable ambició, tots han entès que s’ha de complementar l’experiència familiar amb una formació sòlida en gestió de comerç.

Més que un canvi d’imatge

En els darrers anys, els mercats han fet grans inversions en la remodelació de les seves instal·lacions, però aquest canvi no és suficient si al darrere no hi ha una modernització dels conceptes dels negocis dels paradistes.

Recentment, 45 paradistes van cursar a Escodi un taller molt pràctic. Els participants van aportar fotografies dels seus establiments i l’experta en creació de conceptes comercials Maria Callís els va aconsellar i ajudar a desenvolupar idees per fer la seva parada més personalitzada i atractiva a les necessitats i estils de vida del consumidor actual.

D’altra banda, amb les mateixes inquietuds també hi ha hagut empresaris dels mercats que han volgut fer una reflexió en profunditat sobre com reorientar el seu negoci. És el cas d’un paradista de productes secs que ha participat en el curs de creació de conceptes comercials innovadors, viables i rendibles que l’ha ajudat a reflexionar i elaborar un projecte per al seu negoci.

Altres paradistes han fet arribar la formació a tot el personal del seu negoci i han encarregat a Escodi l’elaboració d’un programa de formació a mida per a tots en el qual invertiran la borsa de bonificació de la Fundació Tripartida de cada any.

També, en col·laboració amb Escodi, des de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona s’organitzen diferents formacions adreçades als paradistes interessats a adquirir noves eines i idees per fer el negoci més atractiu davant dels clients actuals. Una formació que adapta el seu contingut i els seus horaris a les necessitats dels paradistes per tal que amb el mínim de temps possible aquests puguin aplicar les noves recomanacions al dia a dia de gestió de la seva parada: com col·locar els productes, com gestionar les comandes, com utilitzar les xarxes socials, com motivar l’equip…

Aquestes iniciatives de formació i de col·laboració entre mercats, paradistes i universitat posen de relleu que les tècniques de gestió de negocis de retail (comerç) són aplicables a tot tipus d’establiments, independentment de la seva grandària o sector. Això sí, un requisit indispensable per tenir èxit és tenir passió pel propi negoci. Trobareu més informació sobre les activitats de l’escola al seu web escodi.com

Nova iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona: el pla “Obert al futur”

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, ha posat en marxa el pla de formació adreçat al petit comerç “Obert al futur” l’objectiu del qual és contribuir a una major professionalització del comerç de proximitat. El que proposen als participants és adquirir coneixements en gestió comercial i en l’ús de les Tecnologies de Comunicació i Informació (TIC).

El regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi, ha subratllat “la necessitat de donar suport als comerciants en l’àmbit de la formació, ja que una major professionalització contribueix a un millor rendiment del negoci, imprescindible per fer front a l’actual context de crisi econòmica”.

El pla consisteix en l’organització de fins a 26 mòduls gratuïts i tallers formatius de tres hores de durada i és la primera fase d’un programa que s’estén a tots els districtes de la ciutat durant el 2013. Totes les accions tenen lloc en horari adaptat als comerciants i es realitzaran en espais facilitats pel mateix Districte.

El pla de formació ha arrencat aquesta setmana a Horta Guinardó. Els districtes de Sant Andreu, Ciutat Vella i Sants-Montjuïc seran els pròxims on s’impartirà la formació. El pla preveu beneficiar més de 1.500 professionals del sector.

Aquestes són les línies generals dels mòduls i tallers formatius:

  • Coneix les noves tendències del sector i renova el teu negoci
  • Descobreix les oportunitats que Internet i les xarxes socials ofereixen al petit comerç
  • Aplica la informàtica i millora la gestió del teu negoci
  • Aprèn les eines per interpretar els números de la teva empresa

Podeu accedir a tota la informació sobre els mòduls i tallers al web de Barcelona Activa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *