ecomerce

Paraules noves, conceptes antics: Omnichannel

Si us dic que els comerciants ens hem de posar a la pell del client, entendre que ens estan demanant, eliminar les barreres entre venedor/consumidor i fer fàcil l’experiència de la compra, no us estic dient res de nou. Com que els que ens dediquem al món digital tenim debilitat per les paraules en anglès n’hem inventat una per descriure això al món del e-comerce. Preparats? Aquí va: ‘Omnichannel’.

Al voltant d’aquest concepte va girar la conferencia inaugural de la setmana del comerç organitzada pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). La definició que més m’agrada és la que fa Please: “L’omnichannel és la via més eficient per oferir una experiència de marca consistent i fluïda a traves de tots els canals i dispositius que un client utilitza per interactuar amb ella.”

El client és el centre de l’estratègia. Ell és qui tria quin canal utilitza, com i quan fer-ho i la marca és la que ha de preocupar-se que l’experiència del client sigui satisfactòria quan passa d’un canal a un altre.

Un exemple aplicat al món de l’alimentació: Supermercats Simply. Quan es van adonar que els clients ja no estaven només a la botiga, si no que estaven a la web de Simply Online, al seu bloc, a les xarxes socials…, malgrat les dificultats logístiques de l’e-comerce en el sector de l’alimentació, van començar a tenir en compte les necessitats reals d’aquests clients que sovint van a la botiga i d’altres fan la compra on line.

Accions com fer els mateixos descomptes on i off line, mantenir una bona comunicació amb el client, cupons a la seva app per fer servir a la botiga física creant així sinèrgia entre l’on i l’off line, formen part de l’estratègia de Simply.

Les parades de mercat també podem pensar en estratègies en aquesta línia fent servir els canals que tenim (Facebook, WhatsApp…) per començar a donar servei i no només informació sobre la nostra parada.

Qui s’anima a ser la primera parada omnicanal de mercats?

Si vosaltres heu tingut ja alguna experiència de compra omnichanel ens ho podeu explicar deixant un comentari.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *