Grafisme campanya Mercating

“Pràctica el Mercating”

Grafisme campanya Mercating

L’Ajuntament de Barcelona i l’Institut de Mercats han impulsat una nova campanya de comunicació a través de la qual, en una acció de publicitat, es promouen els mercats barcelonins d’acord amb els seus valors de qualitat i de proximitat. “Practica el Mercating”, lema de la campanya, l’ha desenvolupat l’agència DDB i té com a objectius fidelitzar els clients actuals i apropar-ne de nous, entre els quals els joves, promoure la professionalitat dels comerciants i donar a conèixer els beneficis de l’acció de comprar al mercat.

El concepte o idea que guia la campanya és mostrar una experiència positiva en l’acció de comprar als mercats. En la relació amb els comerciants, els clients obtindran un bon producte de qualitat i, a més, bons consells dels professionals i bon preu. En definitiva, deixar-se cuidar pels qui més en saben sobre el menjar, les seves característiques, conservació i aprofitament, que com podeu veure a la pàgina següent és important per evitar el malbaratament del que comprem.

Una pràctica amb beneficis

L’experiència que es promou i la consecució dels seus beneficis es basen en la participació: “Practica el Mercating”. Una invitació a participar en la compra de productes frescos, de qualitat i a bons preus, virtuts que ofereixen els mercats. Però també s’ha volgut destacar els trets dels comerciants en la seva relació amb el client. Com que l’altre gran valor dels mercats és la relació directa, del tracte entre venedors i clients se n’obté un benefici. A la balança no només hi ha un producte a un bon preu. També l’experiència i la cura de qui atén, i per tant l’inici o la continuació d’una relació molt positiva tant per al client com per al professional.

Comprar no és només omplir el carro

Amabilitat, servei personalitzat, coneixement del client i assessorament són algunes de les característiques de la venda als mercats que la campanya ha tractat de reflectir des que es va posar en marxa, a mitjans del mes de novembre. Els mitjans de comunicació ─diaris impresos i digitals, revistes, emissores de ràdio i mitjans digitals, des de Spotify fins a Facebook, per exemple─, banderoles, opis i autobusos han estat els expositors de la campanya, en què s’ha pogut veure l’acció de la venda per part del professional, amb el producte en primer terme i amb el disseny d’un tiquet particular. Aquest disseny inclou gràficament els propòsits de la campanya, com ara els consells i algunes de les peculiaritats del producte en qüestió.

Per exemple, en el cas del peix, la imatge gràfica que projecta la campanya és la del venedor que està tallant a rodanxes un lluç i regala al seu client unes gambetes per als nens, però a més li aconsella com conservar-lo, i de llençar les espines, res. Cap al caldo, a fer fumet. Idees que els comerciants coneixen i també practiquen en la relació amb els seus clients, que ara s’ha potenciat en la comunicació al públic. La carn, els ous, les verdures i, pel que fa al producte no alimentari, per exemple, la llana, han estat també elements de la campanya, que destaca en conseqüència el missatge “Comprar no és només omplir el carro”.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *