xarxes

Propòsit d’any nou: Digitalització

Si entre els vostres propòsits d’any nou teniu el de la digita­lització del vostre negoci, aquest article us pot servir com a guia per decidir per on començar l’atac a “l’Everest” del món virtual.

Sortim del campament base amb els deures fets, havent reflexionat sobre quina presència digital volem tenir i quina podem assolir realment sense morir en l’intent. La primera parada és la comunicació digital. Tenir un correu electrònic o un WhatsApp per poder parlar amb els nostres clients, informar-los de les nostres ofertes i recollir comandes és un primer pas que, gràcies a la telefonia mòbil, podem gestionar nosaltres mateixos des de la parada.

Si volem ampliar la nostra repercussió haurem de donar un pas més, el segon en l’ascens, i pensar en tenir presència a Internet. De vegades no som conscients que ja tenim aquesta presència perquè les grans gestores de continguts (Google, TripAdvisor…) han fet la feina per nosaltres i han creat d’ofici un perfil digital del nostre negoci. Si existeix, el podem recla­mar i dinamitzar-lo. Si no, hem de decidir si el volem crear. Aquests perfils no representen gaire temps de manteniment, si bé són força estàtics i no ens permeten una comunicació bidireccional amb el client. És el més semblant a tenir una pàgina web bàsica.

Si el que voleu es dinamitzar la vostre botiga, us hauríeu de plantejar tenir web, bloc, xarxes socials… No cal tenir-les to­tes. El millor és escollir en funció de la capacitat que tenim per dedicar-hi una estona al dia. Totes elles requereixen que genereu contingut prou interessant per ser compartit, no només pels vostres clients, sinó també pels seguidors dels vostres clients. L’important és generar “engagement”, un concepte del que ja vam parlar en un INFOMERCATS ante­rior i que és el compromís o la unió afectiva entre el client i la vostra parada. No us enganyeu: requereix dedicació.

El tercer pas: La venda. El poder convertir tot aquest treball de comunicació on-line en una visita al mercat, una compra a la parada i si pot ser un nou client habitual. Aquest tema dóna per uns quants articles sobre estratègia i màrqueting digital i és que l’atac al cim no és fàcil i potser hauríem de recuperar aquelles trobades que fèiem fa un parell d’anys per compartir experiències.

En aquest sentit, també fa molt de temps que parlem del comerç on-line, però potser a les botigues dels mercats no acabem de trobar l’encaix tecnològic per aquest repte tot i que cada cop son més els desenvolupadors de plataformes logístiques, webs – botigues on-line o Apps per mòbils dirigides al petit comerç, que ens visiten i ens expliquen els seus models.

Segurament l’-e-comerce d’aliments frescos ha de superar no només les barreres logístiques, també les de la confiança dels consumidors, tot i que la tendència sembla indicar que els hàbits de consum evolucionen també en aquest sector així que cal estar alerta per no quedar-nos fora de joc, compte! sense perdre de vista el més important, la nostra presència als mercats amb un producte excepcional i un servei proper i humà.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *