Indicador de producte de proximitat a les parades del mercat

¿Què vol dir proximitat?

Un producte considerat de proximitat vol dir que la seva procedència es troba en un radi  de 150 quilòmetres al voltant de la ciutat de Barcelona. Aquest és el concepte de proximitat aplicat a un producte alimentari en el cas de la iniciativa que es fa al Mercat de la Llibertat. Les dades reals: l’oferta de producte fresc provinent d’aquest àmbit s’estima actualment que és de l’ordre d’un 20% del consum total de fruites i hortalisses, és inferior al 20% en el cas del peix i supera el 60% si parlem de carns i d’aviram.

És cert que alguns productes, com els plàtans o les pinyes, per posar un exemple, no es poden considerar de proximitat. Però el projecte Mercats Verds assumeix, en el punt de partida, l’actual nivell d’oferta de producte de proximitat i el seu recorregut potencial.

També cal subratllar en aquest apunt que el client que compra productes de proximitat no té un perfil diferenciat respecte al del comprador/consumidor habitual, tot i que la seva actitud cap al concepte de proximitat és positiva a l’hora de valorar-lo, sempre que sigui de qualitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *