Josep Balaguer, president de la Junta de Comerciants del mercat de Santa Caterina. Foto: Pau Fabregat / IMMB.

Reinventar-nos i atreure nous clients

OPINIÓ. Josep Balaguer. Els comerciants del Mercat de Santa Caterina tenim posat en marxa un pla d’activitats que persegueix promoure el mercat per atreure nous clients. Quan vam celebrar el 10è aniversari de la remodelació, vam decidir recuperar clients que havien deixat de venir a causa del trasllat al mercat provisional i fer conèixer el nou entre els veïns i els ciutadans en general. Pas a pas, i amb molts esforços, vam decidir que en la mesura que puguem ens hem de reinventar i fer del mercat un lloc atractiu per a tothom a l’hora de comprar el menjar.

D’una banda, ens hem posat a organitzar activitats culturals i gastronòmiques, sense descuidar els més petits ni els joves. Per això, el mercat és sovint escenari d’accions com ara animació, música, tallers o concursos gastronòmics, per exemple. Vam pensar també que les activitats havien d’enllaçar amb les que el barri promou, i per aquesta raó, mercat i barri anem de la mà quan tenen lloc activitats festives i tradicionals. Ens complementem. És cert que al barri hi ha molta gent gran, però també arriba gent jove que volem que coneguin el mercat i hi comprin.

Profesionalització de la gestió de les activitats

La idea es va poder fer realitat gràcies al fet que comptem amb una persona externa que s’hi dedica. Una via per professionalitzar la gestió de les activitats i que està donant molt bons resultats. Pensem en el barri i en els nostres veïns, però també en tots els ciutadans que, ja sigui perquè treballen al centre de la ciutat o perquè dissabte s’hi acosten, vénen a fer-hi les seves compres. El fet que també organitzem activitats amb associacions de comerciants i de veïns del barri fa que potenciem un eix comercial ben important al centre de la ciutat.

Aquests passos ens han dut també a estar presents com a mercat en els nous canals de comunicació que ofereix internet a través de xarxes socials, com ara Facebook i Instagram. Som els mateixos comerciants els que gestionem aquestes eines, tot destacant les nostres ofertes i promocions. Ara fem un altre pas endavant després d’acordar obrir una altra tarda a la setmana. Així, des de les festes de la Mercè, el mercat, que ja obria a les tardes els dijous i divendres, també està obert els dimarts a la tarda.

Promoure encara més els mercats

Mentrestant, mirem de reorganitzar-nos per ser capaços de donar resposta al que ens hem proposat, ja que no es tracta d’intentar abastar-ho tot amb les mateixes mans. Hem comptat amb el suport de l’Institut de Mercats i volem seguir comptant-hi un cop que tenim un pla estratègic que estableix noves fites a assolir en els pròxims deu anys, com ara promoure encara més els mercats des de totes les vessants possibles. Som uns grans espais comercials en què la qualitat i la diversitat de l’oferta destaca entre les característiques, tot i que cal comptar amb les necessitats i els nous hàbits dels consumidors a la recerca d’una alimentació saludable. Un món que comerciants i administració hem d’explorar i a més hem de posar en marxa noves idees en benefici dels ciutadans, que són també els nostres clients.

Josep Balaguer, president de la Junta de Comerciants del mercat de Santa Caterina. Foto: Pau Fabregat / IMMB.

 

 

 

 

 

 

Josep Balaguer. President de la Junta de Comerciants del Mercat de Santa Caterina.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *