Raimond Blasi. Foto: Jordi Casañas / IMMB

Sants i Boqueria també estan d’estrena

L’Editorial de l’Infomercats. Per Raimond Blasi

OPINIÓ.- A Mercats de Barcelona ens preparem per a noves estrenes aquesta primavera. De nou es fan realitat els projectes iniciats amb el consens i la voluntat dels comerciants al davant d’un projecte de remodelació i també cal dir de reactivació econòmica. En poques setmanes obrirem per fi el nou Mercat de Sants, literalment reformat de dalt a baix i adaptat a la demanda dels clients.

L’entrada en servei del nou mercat corre paral·lela a l’obertura de nous carrers en què els vianants tenen preferència. Forma part de l’esperit de tot projecte que emprenem: participació pública i privada en una iniciativa que genera una millora per als comerciants del mercat —que són motor econòmic— i també per al barri en què està instal·lat.

L’edifici té un gran valor patrimonial —els comerciants en diuen la Catedral—, és una petita joia d’estil modernista del 1913 que novament cobra vida gràcies a un treball molt acurat, una adequació de la seva oferta comercial i l’obertura d’una àrea d’autoservei, com fem en tota remodelació, i sobretot, amb uns comerciants que ja preparen accions per atraure nous clients.

L’obra de Sants és d’una gran vàlua. Igual que la reforma feta a Guineueta, Provençals i l’obertura dels nous Encants. Perquè són el testimoni d’una acció continuada i ferma per part de l’administració i dels comerciants, any rere any, per fer dels mercats uns espais comercials alimentaris molt competitius.

En aquestes pàgines de l’Infomercats veureu també un resum de l’activitat realitzada al llarg de l’any 2013 per part de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona i sintetitzada en diversos gràfics sobre els quals us demano la vostra atenció. En un dels gràfics hi podeu veure l’esforç inversor fet entre administració i comerciants durant el 2013: més de 23 milions d’euros, que són els que fan realitat el desig i les ganes de voler canviar per millorar.

Sants no serà l’únic escenari d’una gran estrena. N’arriba una altra també ben aviat però que no es pot veure a simple vista. Es troba just sota una part de la plaça de la Gardunya i ha de donar servei a la Boqueria: una planta subterrània per a la càrrega i descàrrega, amb aparcament per als clients, amb magatzems, cambres frigorífiques i muntacàrregues i una àrea per al tractament de la brossa. Tot nou. Com assenyala Salvador Capdevila, president de la junta de comerciants, cal veure-ho per trobar les paraules justes que expliquen el be- nefici d’aquesta instal·lació.

En aquest número que teniu a les mans us expliquem els avantatges que la Targeta Solidària pot tenir per a famílies barcelonines i us animem que us hi sumeu i participeu de la iniciativa. A més, entre d’altres novetats, us expliquem els detalls de la nova campanya in- formativa als mercats sobre la recollida orgànica de residus.

Però, sobretot, us comuniquem que hem posat en marxa un procés participatiu per elaborar el Pla Estratègic dels Mercats tot aportant idees i prenent decisions consensuades entre tots els que estem implicats en la bona marxa dels mercats sobre com han de ser en l’horitzó 2015-2025.

Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats. Foto: Jordi Casañas / IMMB
Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats. Foto: Jordi Casañas / IMMB

Raimond Blasi és regidor de Comerç, Consum i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *