Miquel Ortega. Comissionat de Comerç, Consum i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona. Foto: Pau Fabregat / IMMB.

Un model de comerç de proximitat que diferencia Barcelona

EDITORIAL. Miquel Ortega. Barcelona inicia una nova etapa fruit del mandat dels ciutadans. En aquest nou mandat he tingut la gran sort i la immensa responsabilitat de comptar amb la confiança de la nostra alcaldessa, Ada Colau, per ser l’interlocutor del nou govern pel que fa al sector del comerç, del consum i dels mercats municipals.

En aquests primers cent dies de govern, gràcies a l’equip de l’IMMB i dels diferents agents i interlocutors dels mercats, he tingut ocasió d’endinsar-me i de conèixer de primera mà aquesta esfera tan important en la conformació del benestar i del model de vida de la nostra ciutat.

Els mercats de Barcelona són únics, no només com a actiu econòmic sinó també com a element crucial de cohesió social. Aquesta és una realitat que comparteix tothom i a la qual s’ha arribat gràcies a un treball llarg i complex entre paradistes, ciutadania i administració. Els mercats han estès el seu àmbit d’influència i són actualment un centre de la vertebració d’un model de comerç de proximitat que diferencia en positiu Barcelona de qualsevol altra ciutat.

 

“Tenim la voluntat política de continuar la tasca d’inversió, manteniment i millora dels equipaments”

 

El resultat d’aquesta bona feina ha estat el consens i la redacció del Pla Estratègic dels Mercats de Barcelona 2015-2025. Aquest pla representa el futur amb el plantejament d’uns reptes compartits en el camp econòmic, social, tecnològic, jurídic i ambiental. Aquest marc ens permetrà continuar treballant en la millora i modernització dels nostres mercats incorporant i portant més enllà elements com la promoció del producte de proximitat, la promoció del consum responsable, la sostenibilitat i l’aplicació de criteris socials i ambientals, tant pel que fa al comprador com al distribuïdor.

Tenim la voluntat política de continuar la tasca d’inversió, manteniment i millora dels equipaments com un factor fonamental en la promoció d’una millor relació de compra entre els ciutadans i els seus proveïdors. Creiem que els mercats són un exemple destacat del comerç de servei al ciutadà, juguen un rol bàsic en l’àmbit de l’alimentació a la ciutat i ho han de continuar essent en el futur. Per això no es pot baixar la guàrdia i cal que tots plegats continuem millorant el que ja tenim i innovant.

Per tot això i molt més recollim aquesta bona feina, aquest posicionament i iniciem aquest mandat amb la voluntat de continuïtat, excel·lència i molt diàleg.

Miquel Ortega. Comissionat de Comerç, Consum i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona. Foto: Pau Fabregat / IMMB.

Miquel Ortega, comissionat de Comerç, Consum i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *