Raimond Blasi. Foto: Jordi Casañas / IMMB

Una gran setmana per als mercats

EDITORIAL.- La Setmana Internacional dels Mercats va tancar les seves portes amb un balanç més que positiu. Un total de 26 mercats barcelonins i 8 més d’arreu de Catalunya van ser els artífexs de prop d’una vuitantena d’activitats en què no van faltar els ja populars Tasts de Nit, que s’han convertit en un esdeveniment gastronòmic que atreu moltíssims ciutadans per tastar productes de qualitat i descobrir els mercats on els poden comprar.

Una Setmana que va durar quinze dies i de la qual ens podem sentir ben orgullosos: hi ha hagut creativitat i una gran participació dels comerciants. Des de la mostra de mercats de Nou Barris fins al concurs de tapes de Sant Antoni, els tallers de cuina, la festa del comerç d’Horta, el mercat medieval a Sant Andreu i la fira Vintage als Encants.  A aquesta aventura s’hi van unir Reus, Vilanova i la Geltrú, Vilafranca, Viladecans, Abrera, Santa Perpètua de Mogoda i Barberà del Vallès.

La campanya ‘Estima el teu mercat’ ha estat una bona acció per a la promoció dels  mercats i hem enfortit el valor d’una marca en alça: Mercats de Barcelona. En això treballem des de l’administració i amb els comerciants, per definir les regles de joc dels mercats en l’horitzó de l’any 2025, de manera que siguin espais centrals de comerç alimentari reconeguts per tots els ciutadans i elements essencials en la vida de cada barri.

Treballem amb totes les eines i recursos de què disposem i, com diu la dita, de mica en mica s’omple la pica: a Sants hem redescobert l’espectacularitat de l’edifici del mercat, per dins i per fora, i entre tots hem contribuït a revitalitzar-lo, insuflant noves expectatives comercials a l’entorn del mercat; al Bon Pastor, justament ara dialoguem sobre com serà el nou mercat i tothom hi posa el seu gra de sorra: màxima eficiència energètica i bones condicions d’accessibilitat per als clients. Només tenim unes imatges de com serà, però ja l’esperem amb candeletes. A Sant Martí li hem posat un nou vestit, una nova façana, i hem refet les àrees de logística i de serveis al mercat, tot preparant l’estrena per al setembre. Les obres no han parat l’activitat comercial i el mercat torna a lluir a l’interior. A la Vall d’Hebron també posem mans a l’obra per definir el projecte de millora.

Modernitzar els mercats, fer-los competitius, atraure nous clients són objectius que perseguim tots i ja fem accions per assolir-los. Però cal destacar altres petites iniciatives que també són eficaces: activitats per a la formació dels comerciants. Gràcies a Barcelona Activa i a la regidoria de Comerç, aquest any s’ha posat en marxa un pla fet a mida per als comerciants: “Obert al futur”. S’hi ensenya des de plans de màrqueting fins com interpretar els comptes, sense oblidar la gran porta d’entrada i de sortida de clients que ens ofereixen Internet i les xarxes socials. Com podem donar visibilitat a la parada a través de les xarxes socials? Aquesta era una de les matèries. Per part nostra, com ja és habitual, l’Infomercats us ofereix uns quants consells per treure el màxim partit a la xarxa, sobretot amb Facebook: dedicació i pensar en el client. No podria ser d’una altra manera.

Raimond Blasi. Foto: Jordi Casañas / IMMB
Raimond Blasi. Foto: Jordi Casañas / IMMB

Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *