Indicacions per a la creació de llistes a Facebook.

Vuit consells perquè el vostre negoci comenci a caminar a Internet

Tot sembla molt fàcil i econòmic a Internet: muntar un web, enviar centenars d’e-mails, obrir perfils i pàgines a les xarxes socials i fer un munt de coses més sense gastar ni un euro. Se suposa que gràcies a això els clients que ja teníem gastaran més en el nostre negoci i, a més, nous clients apareixeran de tot arreu com per art de màgia!

La dedicació que requereix l’activitat del dia a dia d’un petit negoci local és desbordant, per això els recursos (temps, persones, diners) disponibles per Internet son gairebé inexistents. Que Internet sigui econòmic, fins i tot de franc, depèn de quant valoreu el vostre temps i de les coses que deixeu de fer per atendre el 2.0.

Indicacions per a la creació de llistes a Facebook.

Indicacions per a la creació de llistes a Facebook.

 

Aquí teniu us quants consells per intentar optimitzar al màxim aquesta feina:

1.-   Com que els vostres recursos són limitats, prioritzeu les accions a Internet sobre les accions proporcionals o de màrqueting en cap altre mitjà. Els avantatges de treballar-hi són el control estricte del cost, el control i seguiment dels resultats, la ràpida reacció davant la competència o qualsevol imprevist, el potencial de visibilitat, difusió i viralitat…

2.-   Si sou nous a Internet, dediqueu-vos primer a les coses més senzilles i deixeu la pàgina web per al final. Recopileu les adreces d’e-mail dels vostres clients, seguiu-los i interactueu amb ells a Facebook i Twitter.

3.-   El vostre web o la vostra pàgina d’empresa a Facebook són el reflex i la imatge del vostre negoci a Internet. Si no podeu dedicar-hi prou temps perquè faci justícia al vostre negoci, millor no tenir-ne. Recordeu que tenir un web propi és una opció. Potser encara no el necessiteu o no és prioritari per al vostre negoci. Plantegeu-vos un web propi només si teniu molt clar com ha de ser i que podreu mantenir-lo actualitzat.

4.-   Abans d’encarregar un web propi, considereu altres opcions per tenir una presència visible a Internet. Cal evitar els webs “de franc” ja que no estan optimitzats per al posicionament amb Google i a més us serviran de ben poca cosa quan ja tingueu pràctica i sapigueu com voleu utilitzar Internet i el seu potencial.

5.-  Recordeu-vos dels vostres clients i feu que ells es recordin de vosaltres. Envieu e-mails per informar-los de les vostres novetats, ofertes i promocions. Feu servir les xarxes socials per preguntar sobre la seva última compra, per fer recomanacions personalitzades, per motivar-los que us recomanin, comentin i comparteixin les seves experiències sobre el vostre negoci.

6.-  Les xarxes socials són la versió actual del “boca-orella” de sempre. No les feu servir simplement com un catàleg ni com un tauler d’anuncis. Si reforceu la relació amb els vostres clients, amb una atenció personalitzada, informant, compartint, felicitant, etc. ells estaran motivats i parlaran dels vostres productes i serveis amb la seva comunitat.

7.-  Per fer-vos amics dels vostres clients a Facebook utilitzeu el vostre perfil d’usuari i feu servir les llistes per separar els vostres amics personals dels de la vostra activitat professional, així aconseguireu reforçar la vostra relació amb els clients. Després podeu crear la pàgina d’empresa i convidar-los. No comenceu fent servir un perfil d’usuari amb el nom del vostre comerç. Us arrisqueu que Facebook l’esborri per no complir les seves normes d’ús.

8.-  Els portals de descomptes i ofertes funcionen per a les grans empreses que s’ho plantegen com una inversió promocional. Per als petits negocis no funcionen, ja que l’únic que s’aconsegueix és acostumar els clients habituals a esperar les ofertes i els descomptes en lloc de fidelitzar-los en la compra del dia a dia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *