Mercats2

3 tendències d’e-commerce per a 2020

Comencem any i així com ens proposem noves fites a nivell personal, també hauríem de fer-ho amb el nostre negoci. Quins seran els nostres objectius? Com podrem incrementar les vendes i créixer? Quins seran els principals obstacles amb què ens trobarem?
Per donar solució a les respostes d’aquestes preguntes haurem prestar especial atenció al màrqueting digital i a les estratègies que emprarem. Les innovacions tecnològiques arriben sense previ avís i hem d’estar preparats per adaptar-nos a elles.

1.- L’auge imparable de l’m-commerce: Encara que l’ordinador segueix sent el dispositiu estrella per fer les compres en línia, el mòbil augmenta any rere any, arribant a ser el dispositiu usat per més de l’50% dels compradors en línia, tal com apunta el últim estudi anual de IAB Spain. De fet, Google amb el seu algoritme basat en el mobile first, cada vegada prioritza més el m-commerce respecte la versió desktop i el premia millorant el seu posicionament web.

Així doncs, és imprescindible comptar amb un web responsive, amb un disseny que transmeti confiança i seguretat així com amb un ràpid temps de càrrega. A més, és important col·locar el cercador en una posició cèntrica (ja que és la funció a la qual els usuaris més recorren a la versió mòbil), un botó senzill per accedir a menú i un accés directe per contactar amb atenció a client.
2.- Ampliació dels mètodes de pagament: El moment de pagar és un dels més crucials en el procés de compra en línia, ja que els usuaris són encara molt reticents a donar les dades de la seva targeta per temes de privacitat i seguretat. Per això, disposar d’una àmplia varietat de mètodes de pagament resulta fonamental. Fins ara, les opcions més comuns han estat pagaments amb targetes de crèdit / dèbit, PayPal, transferència bancària o contra reemborsament. Això està canviant amb la incorporació a les botigues en línia de les aplicacions de pagament mòbils com Bizum o Apple Pay.
3.- Lliuraments el mateix dia com un nou estàndard: Al costat del preu, els terminis de lliurament són un dels principals motius d’una alta satisfacció dels clients. Els e-commerce que ofereixen lliuraments ràpids fidelitzen més als clients, disminueixen les reclamacions. Per això, cada vegada més botigues en línia estan incorporant la flexibilitat en els lliuraments i ofereixen l’opció de rebre la comanda el mateix dia. L’objectiu és diferenciar-se de la competència. En un sector cada vegada més homogeni, oferir un servei de lliurament immediat s’ha convertit en un aspecte diferencial que pot ser determinant a l’hora d’escollir on comprar.

pgs_Página_7

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *