Mercats2

5 tendències de màrqueting digital per 2020

Comencem any i així com ens proposem noves fites a nivell personal, també hauríem de fer-ho amb el nostre negoci. Quins seran els nostres objectius? Com podrem incrementar les vendes i créixer? Quins seran els principals obstacles amb què ens trobarem?
Per donar solució a les respostes d’aquestes preguntes haurem prestar especial atenció al màrqueting digital i a les estratègies que emprarem. Les innovacions tecnològiques arriben sense previ avís i hem d’estar preparats per adaptar-nos a elles.

1.- Publicitat en aplicacions de missatgeria instantània
Fa temps, WhatsApp va anunciar que al 2020 començaria a incloure-hi publicitat. Tot i que no van donar més detalls de com s’implementaria, de moment han confirmat que, al menys al principi, els anuncis apareixeran a la secció d’ “Estats”. Haurem de dissenyar estratègies per atraure els usuaris cap aquesta secció de WhatsApp, ja que és un hàbit que la majoria no té incorporat. De tota manera, no hi ha dubte que es tracta d’una oportunitat per difondre la nostra marca i productes tenint en compte que l’aplicació te 1500 milions d’usuaris a tot el món i que la majoria dels nostres clients l’utilitza habitualment.

 

2.- Apostar pels assistents de veu
Els assistents de veu (Siri, Alexa…) ja han superat la primera etapa d’adopció per convertir-se en la tendència dominant dels propers anys. Si bé les funcionalitats més populars d’aquesta tecnologia són bastant bàsiques (control de domòtica, resolució de consultes o activació de certs serveis), les possibilitats que ofereix són realment infinites.
Les marques han de començar a incorporar aquesta tecnologia per millorar l’experiència de client, facilitar-li el contacte amb la marca i fer-li més senzilles certes operacions. Per exemple, una parada de mercat pot suggerir receptes, fer recomanacions de cocció, resoldre dubtes bàsics… L’important és que el desenvolupament estigui recolzat en una estratègia de màrqueting que vagi en sintonia amb la marca i que ofereixi un valor afegit a l’usuari.

 

3.- Sostenibilitat i diversitat
El Mindful màrqueting és una de les tendències que ja es va començar a albirar el 2019 i que s’enfortirà en els propers anys. Aquesta tendència es basa en posar la persona al centre, buscant i incentivant una forma de consum més conscient i sostenible, generant el menor impacte en el medi ambient i la societat. Es tracta d’una política empresarial en la que les accions i missatges estan basats en els valors i no tant en els productes.
Els consumidors -especialment els més joves- busquen cada vegada més identificar-se amb una determinada marca. Quan aquesta va en contra dels seus valors i idees, no dubten a abandonar-la. En aquest punt és molt important que les empreses realitzin una exhaustiva escolta social.

 

4.- Reconeixement d’imatge
El reconeixement d’imatges -la tecnologia que permet identificar a Internet determinats objectes que fotografiem al nostre entorn- pot ser vital per al ecommerce. De fet, Amazon ja la va incloure en la seva plataforma, permetent als usuaris saber si determinat objecte està a la venda en el marketplace a través d’una foto.
Quantes vegades hem vist alguna cosa a Pinterest (una taula, uns pantalons, etc.) que ens ha agradat i no sabem on comprar-la?  Pinterest Lens va néixer per guiar-nos en les nostres compres en línia i ja és capaç de reconèixer 2500 milions d’objectes de moda i la llar.
5.- Sortir al carrer
El màrqueting digital ha de sortir dels PC, dels smartphones i començar a ocupar espais públics, al carrer. La coneguda per DOOH (Digital Out of home), es tracta d’un tipus de publicitat en què les marques es relacionen amb els clients inclusivament, a través de pantalles interactives, leds, i l’accés wifi.
A través de la geolocalització, diverses solucions permeten que les marques s’acostin als seus potencials clients en el moment just, brindant-los continguts del seu interès i ofertes personalitzades segons els seus gustos i necessitats, en el moment just.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *