horta

Dinamització digital als mercats durant el confinament

Els Mercats de Barcelona, com no pot ser d’una altra manera, formen part de l’ànima dels barris, del dia a dia dels seus veïnats, estan integrats en l’ADN social de la ciutat. I és per això que mai han estat només un espai per a comprar-hi productes frescs i de qualitat sinó que també són un lloc de trobada, d’activitats de tota mena, de socialització i d’integració.

Aquest paper però s’ha vist afectat, és clar, pel confinament que ens ha portat la covid-19. Ja no es podien organitzar tasts, tallers, jocs per als infants, ja no podíem celebrar Sant Jordi al costat de les floristes de la Rambla o regalant-nos els llibres que havíem comprat al Mercat Dominical de Sant Antoni.

Així, els mercats s’han hagut de reinventar, imaginació al poder, per seguir exercint aquest rol de dinamització dins la ciutat. Per Sant Jordi, per exemple, diversos mercats van impulsar activitats per què la seva clientela pogués fer des de casa. El Mercat de la Llibertat va retransmetre en directe per les seves xarxes socials un taller per a fer roses de paper, el Mercat del Carmel va organitzar un concurs de dibuix -que s’havia de centrar en el dia del llibre i la rosa, clar-, des del Mercat de la Trinitat es va animar a la clientela a enviar-los un vídeo en el qual llegissin part del seu llibre preferit i el Dominical de Sant Antoni va convocar el primer Premi de disseny de punts de llibre a través del seu Instagram.

De fet, el Dominical de Sant Antoni, que ha estat un dels mercats més afectats pel coronavirus ja que juntament amb el Mercat dels Encants i les parades exteriors dels mercats no han pogut obrir, ha estat un exemple a seguir pel què fa a dinamització de la clientela. No només van ser ràpids en organitzar la venda online per tal de poder seguir venent (i ho van promoure amb l’etqiueta #SenseParadesPeròSenseParar) sinó que ja des del principi de la quarentena van apel·lar a la ciutadania per les xarxes socials, demanant-los de compartir pàgines o paràgrafs dels seus llibres preferits amb l’etiqueta #JoEmQuedoACasaLlegint. I la ciutadania va respondre. L’etiqueta s’ha anat omplint, durant els últims mesos, d’imatges de pàgines de llibres i de persones llegint-los.

També altres mercats han llançat iniciatives per distreure els seus seguidors de les xarxes. El Mercat d’Horta va ser dels primers a posar-se les piles i ja en les primeres setmanes de l’estat d’alarma havia començat a publicar una sèrie d’enigmes relacionats amb la gastronomia i les parades del mercat.

D’aquesta manera -i d’altres- els Mercats de Barcelona han demostrat que, com sempre, el seu paper a la ciutat va molt més enllà del de ser proveïdors d’alimentació ja que formen part de l’ànima dels barris i de la seva gent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *