imatge Santi

El Mercat Dominical de Sant Antoni a les xarxes socials

El nostre Mercat Dominical de Sant Antoni és un mercat únic, singular i molt especial. És alhora un mercat obert, de proximitat i un mercat que atreu a gent d’arreu amb sensibilitat per la cultura extraordinària.

Som un mercat a l’aire lliure, el més important d’Europa en el món cultural i el col·leccionisme, per això, en el nostre esperit està el apropar-nos al lletraferit, al bibliòfil, al col·leccionista, a l’investigador, als nens i nenes, a les famílies oferint consells, professionalitat, oferta i diversitat, i la possibilitat de veure i tocar tot allò que es compra. No volem perdre mai aquest senyal d’identitat. Però, també, som conscients de l’oportunitat que donen les xarxes socials, i les volem aprofitar.

Apropar el mercat a la ciutadania a través de les xarxes socials va ser una iniciativa que va començar l’any 2016 amb la voluntat de donar a conèixer la història del Mercat Dominical de Sant Antoni, mostrant la part més humana del mercat, el dia a dia, les vivències, els nostres patiments i  alegries, i les nostres troballes bibliòfiles,

Nosaltres estem a Facebook, Instagram, Twitter, Youtube. Les xarxes socials ens van servir també per les primeres activitats que feia el nostre mercat: Lectures poètiques a càrrec d’un grup d’amics amants de la poesia i clients del mercat.

Les mostres de suport dels clients i clientes sempre han sigut positives, també través de les xarxes socials ja que ens permeten arribar a alguna persona, que no coneix el mercat o que el redescobreix. Som conscients que hem d’estar presents, actius, convidant a què ens visitin, i mostrar la part més humana del mercat apropant el producte a la ciutadania, als paradistes que cerquin noves experiències gaudint d’una troballa o d’un tresor literari, establint una conversa amb els nostres llibreters, i anar més enllà. Trencar les barreres de venedors i clients i arribant a ser persones que finalment s’importen. Sabem que sense les persones que ens visiten i les que ens donen suport darrere de les “pantalletes”, el mercat deixaria d’existir.

En aquest sentit, quan es va iniciar la crisi de la covid-19, amb el conseqüent tancament del nostre Mercat Dominical, vam fer algunes iniciatives per continuar presents i d’alguna manera mantenir el contacte amb els nostres visitants.

Per una banda, vam encetar la campanya #JoEmQuedoaCasaLlegint per continuar fomentant el que és tan nostre: la cultura popular, la lectura i els llibres…i, sobretot fer costat als nostres clients. Això és el que moltes vegades es fa al mercat: establir una connexió, escoltar les necessitats, petar la xerradeta, explicar i recomanar els llibres que has llegit o no, i moltes vegades d’aqui neix una relació molt propera, fins al punt que coneixes fins i tot el nom del gat del client o clienta. Amb aquesta iniciativa vam pensar que no perdriem aquesta connexió i ens va sorprendre molt, ja que la gent de seguida ens va enviar fotografies amb els llibres que estaven llegint #desdecasa.

Per altra banda, vam impulsar la campanya #SenseParadesPeròSenseParar per donar a conèixer el directori de paradistes del nostre web, i posar, d’aquesta manera en contacte clients i paradistes perquè poguéssin preguntar sobre alguna comanda o una reserva que s’havia fet o simplement per saludar. Durant aquest temps en hem trobat que molts dels clients i clientes ens preguntaven a través de l’associació sobre els paradistes i ens vam adonar que tenim un vincle i un lligam molt fort amb els clients que ens fa sentir ben orgullosos de la feina que fem. Estimen la vida de mercat i és que… els mercats són el cor de la ciutat.

Tenim moltes ganes de tornar i poder estar tots junts, companys del mercat i clients.

 

Fuensanta Garcia. Presidenta de l’Associació de comerciants del Mercat Dominical de Sant Antoni

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *