google logo

Google ajusta el seu algoritme per premiar els continguts de qualitat

Cada cop que Google realitza un canvi en l’algoritme que regula què es mostra de forma destacada i què no en els resultats de recerques, tot l’ecosistema on-line conté la respiració.

Google és la finestra per la qual molts dels consumidors i usuaris arriben als nostres continguts i serveis. Les recerques a internet segueixen sent molt importants i decisives, especialment ara que els mòbils acompanyen als consumidors a tot arreu i es fan servir per fer cerques ràpides.

Fa uns anys, Google va realitzar un ajust per premiar aquelles webs que estaven adaptades al suport mòbil i per penalitzar les que no ho estaven. Ara ha tornat a fer un canvi en l’algoritme i també – una cosa que no fa habitualment – ho ha anunciat públicament, alertant de què ha ajustat i per què.

D’entrada, l’objectiu principal del canvi són els mitjans online. La informació i l’accés a aquella que és de més qualitat i de més valor ha estat el principal objectiu del canvi. Però encara que els mitjans puguin semblar els principals afectats pel canvi, les empreses i les marques no hauríem de romandre alienes al que Google acaba de llançar, perquè el moviment també ens tocarà.

La nova filosofia és la de premiar els continguts únics i de qualitat, una cosa que les marques i empreses també haurem de tenir molt en compte.

Amb això, Google vol que els usuaris que busquen les notícies més recents puguin trobar aquell tema que “el va iniciar tot” i que els mitjans es puguin beneficiar de tenir els seus continguts originals vistos de forma més àmplia. Vol premiar el treball d’informació en profunditat, evitant que les notícies de recerca i les exclusives quedin diluïdes pels articles que després fan seguiment a aquest tema.

 

El que això canvia

El moviment de Google té un impacte directe en els mitjans de comunicació i, sobretot, en el model que ha estat prevalent en la cobertura informativa online. A internet, la rapidesa ha estat la peça clau de la generació de notícies.

Les exclusives o els continguts en profunditat han anat quedant-se com menys importants, almenys d’una manera general. Els mitjans s’han assentat en una mena de retroalimentació: els continguts flueixen d’un mitjà a un altre i els refregits dominen. De vegades, el més important no és qui ha descobert una història o qui l’ha tractat en més profunditat sinó qui té més sort posicionant.

Google s’està prenent cada vegada més seriosament la idea de mostrar una xarxa de qualitat i uns continguts que siguin realment rellevants, cosa que les empreses haurien de tenir més en compte a l’hora de fer les seves estratègies de màrqueting de continguts.

Els continguts ja havien de ser de qualitat, perquè això és el que valoren els consumidors, però ara caure en el talla-engantxa o en els refregits podria fer també que els continguts es diluïssin en les pàgines de resultats menys visibles.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *