Les xarxes socials estan vivint un moment d’activitat desenfrenada durant el confinament. Instagram ho sap i està buscant noves formes per mantenir-se dins les preferències dels usuaris que ara tenim a la nostra disposició moltes eines per passar el temps.
Si parlem de xifres, el confinament de la població per frenar la pandèmia relacionada amb el coronavirus es tradueix en un increment del 60% del trànsit d’internet als països desenvolupats, on hi ha 300 milions d’habitants que cada vegada treballen més des de casa i consumeixen més continguts digitals, segons estimacions lliurades per l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE).
Xarxes socials com Instagram han estat les grans guanyadores d’aquest fenomen. A Espanya, entre els usuaris de 18 a 34 anys, l’ús de plataformes de com WhatsApp, Facebook i Instagram han crescut més d’un 40%.
Aquest augment ha fet que les xarxes socials implementin noves eines per tal de capturar als usuaris. Fa uns dies Facebook va informar que des d’ara els usuaris poden crear els seus propis avatars a l’estil d’altres plataformes com Snapchat, i que podran ser utilitzats en totes les seves funcions i serveis com el Messenger o les Històries, on aquests elements funcionen com a adhesius. I ara és Instagram la que ha decidit iniciar una nova funció per millorar l’experiència a la seva plataforma.
Què és “Guies”?
“Guies” promet ser un recurs de gran valor per als usuaris pel què fa l’organització del contingut que es comparteix i es consulta dins d’Instagram. La diferència amb altres recursos per seleccionar i organitzar la informació és que permet seleccionar, consultar i estructurar el contingut en col·laboració amb institucions i canals d’informació verificada. Això fa que aquesta eina guanyi especial sentit en aquests moments on circula tanta informació no contrastada.
De moment només està disponible a 8 països: Brasil, Estats Units, Canadà, Regne Unit, Alemanya, Índia, Indonèsia i Austràlia i s’espera que aviat estigui disponible a la resta de països amb la col·laboració de mitjans de comunicació i altres institucions.
Per què els usuaris puguin consultar la informació verificada per a aquesta nova eina només cal accedir al perfil d’Instagram i fer clic a l’icona de “Guies”, que s’ubica sota el perfil de l’usuari.
Aquesta iniciativa se suma als esforços que les xarxes socials estan posant en pràctica per tenir cura de la informació enmig de la pandèmia i evitar la propagació de notícies o informació falsa que posi en risc a milers de persones al voltant del món.
Deixa un comentari