Marta 1

Què ens explica…?

L’equip de dinamització comercial està format pel meu company Santi Ruiz i jo. Entre els dos gestionem les xarxes socials del Mercat de la Trinitat, que forma part de l’Associació de comerciants del barri. Des de 2014 el mercat té presència a Facebook i a Instagram, i recentment hem creat un canal de Youtube. Penso que el fet de tenir xarxes socials per a un mercat és un gran avantatge ja que fa que tinguis presència a Internet i que el mercat doni a conèixer el seu producte, el seu servei, i d’ésser més proper a la seva clientela.

Des del mercat, intentem que totes les parades participin a les xarxes socials, i la veritat que ho aconseguim! No només ens centrem en fer fotos dels seus productes, sinó que també hem fet vídeos on els paradistes hi exposen diversos consells o expliquen els passos per fer alguna recepta. Amb l’objectiu d’arribar a més gent, també difonem a través de les xarxes les diverses campanyes que s’han dut a terme des del mercat.

Durant el confinament, les xarxes socials ens van servir molt per informar els horaris, les mesures de seguretat, entre d’altres. Van ser una molt bona eina de comunicació ja que ens van permetre mantenir el contacte amb els nostres clients i clientes i fer-los saber que el comerç seguia actiu. En aquell període, va haver-hi una forta participació també per part dels comerciants, inclús d’alguns que van haver de tancar i que varen fer vídeos sobre conscienciació des de casa. Hem de seguir treballant per tal que la nostra comunicació arribi a més gent del barri.

El passat 8 de març, Dia Internacional de la Dona, vam gravar un vídeo amb diverses dones emprenedores de l’eix comercial del barri amb l’objectiu de posar en valor el seu paper fonamental durant el dia a dia i va tenir molt d’èxit i acollida. En aquest sentit, crec que estem aconseguint que el barri sigui conscient que som actius a les xarxes i que el mercat es comunica a través d’aquestes.

De cara al futur, volem seguir utilitzant aquestes aplicacions per comunicar, a banda de l’oferta que trobem als mercats i comerços, també les iniciatives –per exemple de responsabilitat social corporativa- que impulsem per tal que si la gent del barri ho vol, s’hi pugui adherir i participar.

Marta Herrera, Dinamització Comercial i Comunicació de l’Associació de Comerciants de Trinitat Nova

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *